Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 16 april 2014

Av maria - 16 april 2014 11:10

Nu kryper den svenska avundsjukan fram och jag känner mig så där jobbigt gnällig och sjukt avundsjuk. Avundsjuk på alla duktiga människor. Jag vill också vara duktig och inte känna avundsjuka och ilska. Jag läser alla status uppdateringar på fb och instagram om sunt leverne och tidiga gympass mitt i natten för mig. Jag vill känna tillfredställelse och samhörighet. Känna mig normal. Jag skulle göra vad som helst för att ha den själv disciplinen på mig själv men för mig är det antingen eller. On eller off...svart eller vitt...nu står jag på off eller svart. Jag orkar bara inte ta tag i mig själv på det sättet än fast jag både måste och vill. Det är så mycket annat som är viktigt just nu, fokusera på att må bra. tex. Men när man blir matat i alla tidingar och matprogram och på fb och instagram om hur hälsosammt man ska leva. Mår jag bara ännu sämre. Kanske borde hålla mig borta från sociala medier när jag mår så här kan man tycka.  Eller så gillar jag att plåga mig själv. Gå ner hit och gå ner dit på si och så många veckor. Följ 5/2 dieten...ät raw food eller GI metoden eller följ lchf...Ja, jag har provat allting men faller på målsnöret. Min kropp orkar varken fysiskt eller psykiskt just nu. Men då det vänder och jag ställs in på on eller vitt går det käpp rätt åt andra hållet och jag kan inte kontrollera mig själv. Behöver jag nämna att det är just därför jag skulle göra vad som helst för att få lite jämnvikt och kunna kontrollera mig på ett sundare sätt. 


 


Så till er som uppfattar mig som dryg då jag lägger ut en bild då jag sitter i soffan med nattklänning och tofflor kl 09.45 och tycker synd om mig själv som inte orkar träna kl 06.00 Se mig bara som en tömd-på-energi-sex-barns-morsa! Som är sjukt avundsjuk på alla er som orkar! 


 


Ovido - Quiz & Flashcards