Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 3 april 2014

Av maria - 3 april 2014 17:56

Japp, nu har vi varit på ett läkarbesök för utvärdering och utredning av medicin osv. Vilket har gett oss till att det kommer att bli ett medicin byte och att jag får förbereda mig på en jobbig tid. Det kan komma att ta upp till 1 år innan rätt dos har ställts in och man får vara försiktig (litium). Våra funderingar kring att det är en Ultra rapid cycle jag har, är väl inte bekräftat av läkare då man inte jobbar med att ställa den typen av diagnosen, utan det är bipolär typ 1 eller bipolär typ 2 man ställer, men vi står fast vid att det är den  finlirs-typen och förstår att den är oerhört svår att behandla och få rätt medicin för, just för att det svänger så hätfigt och ofta (flera gånger i veckan, från dag till dag).  Läser man på om olika mediciner så är det stämningsstabiliserande medicin som gäller och vissa tar mera ner topparna och vissa riktar sig åt att mera dämpa dalarna. Men eftersom jag svänger i utra rapid, fortare än vad man mäktar med så förstår jag ju att det kommer att bli en kamp...men vi ger oss inte. Rätt medicin och rätt dos ska ställas in och jag hoppas verkligen att vi träffar rätt den här gången. Men vi vet också att man kan få mixtra och prova sig fram i flera år innan man träffar rätt, så att säga. Den här blandperioden som jag har pratat om är då man eller jag befinner mig i någon typ av mix av både hypomani och depression, vilket är ett jätte jobbigt tillstånd för det svänger så mycket, under en dag ofta...så jag är lite desperat efter att få hitta "hem" nu och få tillbaka "mitt liv" och min familj.


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards