Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 25 april 2014

Av maria - 25 april 2014 10:56

Varva ner fru Qvarnström Nilsson, varva ner...I går på kursen fick vi veta att när vi känner att vi är påväg upp eller ner ska vi försöka stoppa eller mildra  så vi inte hamnar där på toppen eller botten, med hjälp att göra något som vi tycker om, som gör att vi tänker på annat. Är du påväg ner i en svacka och inte orkar kliva upp, gör det ändå, men sätt kraven lågt. Som att kliva upp och hämta in tidningen och koka en kopp kaffe. Du kanske bara dricker kaffet men läser inte tidningen eller visevärsa. Endel gillar snickning, läsa en bok, lösa korsord...vad som helst. Jag då, vad gillar jag...laga mat. Jag kan ju inte ställa mig i köket och laga mat varje gång, då måste vi ju flytta till ett skolkök eller nåt. Men sa pappaAnders du älskar ju att skriva...jag vet...jag vill skriva en bok...fantasier jag vet men ändå. Fast det vet vi ju sen tidigare att jag skriver ner både när jag ligger på botten eller befinner mig högt uppe på toppen. Det får bli mitt sätt att försöka häva mina svängningar. Nu ligger jag på toppen och måste försöka klättra ner en bit innan jag hamnar för högt...Jag har tagit min första löptur (eller läs lunktur/PW) utomhus sen jag var 16år, tidigare har jag lunkat i garaget på löpbandet. Lägg då till att jag är 38år nu så det var ju ett tag sen jag löpte in public så att säga...huvva så hemskt det var...jag håller mig till garaget. Men jag har lovat mig själv att aldrig mera läsa en tidning som matar mig med bästa sätt hur jag ska kickstarta och gå ner 4-5kg på bara några sekunder...jag blir bara irriterad, och vågen ska jag bränna upp majbrasan...nu ska jag bara intala mig själv hur skit bra jag är...den perfekta makan och morsan som lagar den bästa varierade kosten åt mina barn och har ett relativt välstädat hem...som sagt nu ligger jag på toppen, ej att förglömma  


 


Därför bjuder jag er på 2 egobilder i världsklass...ser dock till min förfäran att klänning ser nergeggad ut, men det är bara någon som har slickat på spegeln, dom gör så i min familj...


 


samt dagens outfit...jag försöker lära mig av mina tonåringar att ta sånna där selfie-bilder...  


 



Ovido - Quiz & Flashcards