Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Direktlänk till inlägg 1 juli 2015

tok dag...

Av maria - 1 juli 2015 21:07

Idag har det varit en intensiv dag. Började med ett besök på hälsocentralen för att kolla upp min huvudvärk sen typ 2v. tillbaka. Lite illamående, dålig balans och riktigt dåligt minne.

Doktors svar:-spänningshuvudvärk, använd dina glasögon ska du se att det går över...okej, får väl göra som jag blivit tillsagd. Min förtvivlan till Anders:-Nu är jag ju ännu fulare, satte lite rött på läpparna för att pimpa ansiktet en aningen.
Sen hem lämna ungarna hos farfars och socialtjänsten och diskutera ev. avlastningsmöjligheter så vi alla får ett andningshål.
Sen hem igen hämta upp vilda Hilda som simmar i poolen då vi ska vara på BUP. Får super mega bråttom och ungen åker droppandes av poolvatten till BUP. Inget medicinbyte nu då våran läkare går på semester utan vi fortsätter med strattera till i augusti då vi ses igen och utvärderar ännu en gång. Läkare hintade lite om att ev. kombinera med nån typ av mina mediciner då vi även där misstänker och ska utreda för bipolär. Men det är plan B och ligger längre fram i tiden.
Sen handla lite, hämta Olivia på jobb, hem får utbrott nr 2 och det flyger färsk kycklingfile under carporten. Hämta Alfred som är på Umeå lagun, hämta småungarna hos farfars. Åka och köpa mera kycklingfile. Operation matlagning inleds. Klart 19.15...äter super mega jätte sent. Vi har alla redan hungrat ihjäl. Elsa har gjort godaste cheesecaken med citron och passionsfrukt-och där åt vi ihjäl oss...
Nu orkar vi lite och ingenting bara sova som återstår.
Imorgon ska jag bara va-tror jag...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 9 januari 2017 15:31

Har dragit ut på detta men nu kan jag meddela att efter så många år tillsammans blir det en skilsmässa.  Jag har funderat länge men kommer fram till att det här blir det bästa. Vill starta om på nytt och börja om.  Har faktiskt redan nåt på gång....

Av maria - 8 januari 2017 22:54

Nu är julledigheten över och den enda som har rört på sig mera än till och från bilen är Alfred.  Det känns som evigheter sen som jag låg inne och mådde så dåligt och trodde att jag inte skulle klara av vardagen.  Men nu är vi här Jag har överlev...

Av maria - 5 januari 2017 22:06


Då var det helg igen, den här julen har varit hel knas. Jag var ju borta nästan hela december. Det är för tillfället omänskligt kallt ute och jag har ett gäng killar här en bit utanför min ytterdörr spelar landhockey. Det kan man visst göra i vilken...

Av maria - 1 januari 2017 00:37

Hej 1 januari 2017 det är med blandade känslor jag Välkomnar dig. Det känns både jobbigt och bra. Jobbigt för att jag inte vet vad som väntar mig och bra för att jag har alla chanser att ge det en ny start. Praktisera alla mina strategier vid kommand...

Av maria - 30 december 2016 13:57


2016 är snart över ett år med mycket glädje men också sorg och jobbigheter. Året började med en inläggning, jag var helt psykiskt utmattat och orkade inte mera, orkade knappt leva med mig själv. Jag firade min 40års dag på sjukhuset och livet var öve...

Ovido - Quiz & Flashcards