Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 16 juli 2015

Av maria - 16 juli 2015 22:39

Hej dagbok (och alla andra), jag gillar dig...hoppas att du gillar mig. Det är sån frihet att få sätta sig ner och börja skriva av sig. Tre barn sover, 1 är på läger, 1 är hos kompis och 1 sitter bredvid mig i soffan...ganska bra med andra ord.


Idag tänkte vi åka till Mickelsträsk och titta på kameler, lama och massa andra olika djur, men...


 


inte helt oväntat kom regnet och vi vände när vi kom fram. Hur kul är det och prata med kameler i regn...ej roligt.

När vi kom tillbaka till Ersmark var det lite sol och rätt så varmt. Men va tusan, jag åkte och handlade ist...mat behöver man alltid och mat är gott.


 


Till middag blev det inte helt oväntat en sån här gotallrik...det fick trängas med ett eller två glas citronvatten i magen. Helt OK.


Igår blev jag bjuden på middag till min vän  , ni vet en sån där bra vän som är underbar att umgås med. Vi åt ihjäl oss, skrattade och gick igenom alla 8 ungar, mina 6 och hennes 2...och det tar ju typ hela kvällen. Olivia kom vi halv tolv för att hämta hem mig  ...lite bakvänt, ungarna kommer för att hämta hem en från kalas...men jag följde lydigt med hem och gick och la mig full med strömming och 2glas vin, 1öl och en cider. Helt Ok det med. Öl har jag inte förövrigt druckigt sen jag va typ 20år, nu 39,5år...alltså väldigt längesedan...


 


Först en fördrink på deras uteservering...i kvällssolen.


 


 


Sen strömming och vin i deras fantastiskt fina uterum...Vill ha...snickar-pappaanders snickra till mig...


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards