Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 12 juli 2015

Av maria - 12 juli 2015 19:24

 


Japp, nu har vi lämnat honom på Fjällräven Center...han kommer att ha skit kul, jag kommer att vara orolig och längta ihjäl mig. Orolig för att nån annan har ansvaret och längta för att vi aldrig varit ifrån varandra så länge...tönt, jo jag vet...dax att vänja sig...jo, jag vet...


 


Kommer jag att vänja mig, knappast...

Tackar farfars som tog hand om våra tre små, våra stora sköter sig själva och det går väl sisådär. Jag har två st som tar all min energi...den är för tillfället tömd just nu och jag måste hitta ett sätt att fylla på med energi...men ikväll tänker jag bara vara och göra så lite som möjligt och det inte för att skryta är jag ju ganska bra på, att inte göra nånting. Jag fyller bara inte på någon energi på det sättet utan blir mera som bara tom...


 


Nu har vi fyllt magarna med grill och bubbelvatten...fin kombo en söndag. 

Måste försöka återberätta en rolig grej idag, kan bli svårt men ska ge det ett försök.

Jag och pappaAnders skulle ta en snabbis (alltså en lunch inget annat) på en snabbmatskedja i Övik på tre bokstäver och när det var våran tur upptäckte jag ett hårstrå på våran bricka och sa:- Ursäkta, det är ett hårstrå där, du kan få det.

Han ba:- Åh, tackar vad snällt.

Sen bad Anders om en kaffe.

Killen:- Med mjölk?

Anders:- Ja, gärna och gärna kall mjölk!

Då tittar den lite smått förvirrade killen på oss och sa lite försiktigt.

:- Öh, jag tror att vi bara har kall mjölk...

Alltså jag dog av skratt, inte alls kul nu men i ögonblicket och hans ansiktsuttryck var oslagbart...

Ja, det var iaf skoj...tyckte vi...

Ps. Anders trodde dessutom det var en tjej först med ljust, långt lockigt hår  (han ser lite dåligt)...Jag hade iaf mina glasögon på mig...


 




Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards