Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 20 juli 2015

Av maria - 20 juli 2015 19:56

Himmel vad dagarna rusar iväg...det är ömsom regn och ömsom solsken...har varit två riktigt OK dagar med sol och sommarlov. På våran baksida har vi stilla och lugnt när det gäller väderleken, mera fullfart och fläkt när det gäller barn. Det kan vara 1 barn, 2 barn eller 12 barn under dagen som trängs på altanen och gräsmattan. Vill man vara ifred får man stänga in sig i ett rum på egenhand och göra det man vill. Vilket aldrig har hänt men jag antar att det är så man får göra. 

Idag BUP sen tog jag, Olivia och Alfred cyklarna för att åka på en cykeltur i solen. Vi hamnade nere på stan och strosade runt. En väska följde med mig hem och en glass hamnade i min mage...


 


Mycket gott, den med bara blåbär är i min mage iaf. 

Asså killar dom måste ha en medfödd gen som heter VI KAN INTE FÖRSTÅ TJUSNINGEN MED SHOPPING!!! 

När vi klev in på Lindex sa Alfred:- Men här var vi ju nyss!

Olivia och jag:- Nä, det va på H & M!!!

Alfred:.- Men före det då?

Vi:- Då var vi på Cubus!

Alfred:- Men det ser ju likadant ut på alla affärer. Hur noga är det vad man har på sig, ta ba nåt!

Sen ville jag kolla på väskor som är en av mina laster och jag sa:- Jag måste köpa en ny väska, det är jätte längesen jag köpte en väska.

Alfred:- Men det var ju typ en månad sen!

Jag:- Nä, det var jätte längesen det var i april då jag var i Barcelona...

Jag hittade mig en väska på rean  min nya bebis...den förra ligger nu på väsk-kyrkogården med mina andra ex...

När jag kom hem sätter nästa igång...

Anders:- Men vare lönt, hur många väskor har du nu. Det där skulle kunna vara en reservdel till bilen, som han vill köpa...

Jag är då glad att jag inte är kille utan en tjej som förstår mig på tjusningen med shopping...


 


Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards