Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 10 mars 2014

Av maria - 10 mars 2014 13:41

Har fått den bästa möjliga tänkbara starten på måndagen eller kanske på hela veckan. När dom stora tagit sig iväg till skolan och det bara var jag och Anders kvar hemma med dom små,sa jag åt honom. :- Nu går jag ut i garaget och springer eller lunkar lite på löpbandet får du börja äta frukost med dom så kommer jag sen. När jag kommer in en stund senare svettig och anfådd ser jag direkt på gubben att han inte riktigt är nöjd med tillvaron. 

:- Det är kaos här! Nämen vadå, det är ju alldelens tyst, dom tuggar på varsin macka. Jamen dom blev tysta alldelens just. Dom har skrikigt omvartannat i 17 minuter, fattar ni sjutton minuter!!! Det är ju så att man smäller av. Jag måste nog gå till garaget flera gånger så dom klimatiserar sig med varandra. Sen vet jag med säkerhet nu att det inte är min tonåring det är fel på utan det är mig det är fel på. Jag kan inte låta bli att gå upp på hennes rum utan att få dåndimpen...nu har jag städat i hennes rum igen, men jag kan inte bara blunda och kliva över intorkat tuggummi på golvet, det är ju en hälsorisk för farao...(som Lotta på bråkmakargatan säger, ännu en ny favorit här hemma). Sen när jag lix var där uppe dansade jag runt med slangen och fick ett lättare hjärta. Jag har bara kommit till insikt att hon bara helt enkelt är en vanlig tonåring som inte prioriterar städning. 

Vi ska på Piteå summergames i sommar och se Elsa spela fotboll och jag tänkte igår vara steget före och boka boende. Där fick jag. Allting var slut. Stugor, vandrarhem och hotellrum. Men bajs också. Hitta boende för 7pers är inte det lättaste (Elsa bor med sitt lag, så vi är minus en i familjen)...men ändå...då fick jag en briljant ide, vi bokar tältplats det finns säkert kvar och det gjorde det...nu har vi en tältplats på Piteå havsbad under Piteå summegames, men inget tält som rymmer 7-8 pers. Anders gillar ju att googla så nu har hittat ett räser tält lite utöver det vanliga. Tältet har tre sovrum, ett allrum och en typ av hall/kök med full takhöjd så iaf vi småväxta kan stå raklånga...som en liten stuga fast med mjuka väggar om ni förstår. Bara att slå till. Sista i lager, 4000pix. Men då kan vi tälta resten av våra liv. Nu äntligen kanske jag får åka till mina drömresemål. Gotland, Vimmerby och Ullared bla...förut är det ju boendet som har stoppat oss mera eller mindre....


 


Lycka är att få ta fram springcyklarna...Nu får vi se vad dagen fortsätter att erbjuda...good or bad...


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards