Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 9 mars 2014

Av maria - 9 mars 2014 18:04

Då var helgen snart över, den har varit lång och intensiv. Känns riktigt skönt med ledig måndag för oss båda. Anders har varit på begravning i Uppsala framåter, det har varit innebandy och hockey, jag har skött hemmet och ungarna, infört ett nytt tvättsystem och försökt att få till lite egentid och prioriterat promenader (fast jag fick bara till det till 1 promenad). Mitt nya tvättsystem är ett pilot försök att få mina tonåringar att bli mera delaktig i hushållet, hur mycket tid tar det egentligen att tvätta, hänga och sortera...Jag har fått tipset och iden av en av mina rehabiliteringspersoner som har fått stå ut med min förtvivlan över hur jobbigt jag tycker att det är att tjata, tjata och tjata...Reglerna är:- Jag har köpt in varsin tvättpåse som jag placerat i deras walk in closet, där är tanken att dom ska lägga sin smutstvätt och inte på golvet, sen ta ansvar över sin tvättpåse och bära ner i tid så jag har chans att tvätta upp deras kläder. Egentligen var tanken att dom skulle tvätta sina kläder själva men det blev sånna vilda protestester att jag fick ge med mig och ge dom ett ultimatum. Okej, jag tvättar om ni lägger tvätten i tvättpåsarna, fixar dom inte det går jag till plan B och stuntar helt och hållet i att tvätta åt dom och dom får på egenhand ta hand om allting själva.  Från tvättpåse till tvättmaskin till torr ren tvätt i garderoberna igen! Funkar inte det heller går jag raskt till plan C, dvs jag drar in på månadspengen...Nu är hon hård morsan, men hoppas också på en förbättring än det här all inclusive konseptet. Nu får det vara nog! 

Jag har förresten börjat instagramma, men är nybörjare på det och har av en händelse avföljt många av mina följare så jag får nu sitta och begära att få följa igen...så går det då gamla hundar ska lära sig...mitt användarnamn är mammamaria06

 

 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards