Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 30 november 2012

Av maria - 30 november 2012 13:02

Ja, idag tog jag ledigt från allt vad hushållsarbete heter (iaf på förmiddan)...och drog ned på stan med små-ungarna... Idag ska vi bara göra det vi vill, var mitt måtto. Vi skulle på sagostund och lämna åter våra böcker samt låna nya...när vi kom med andan i halsen stod sagotanterna och väntade, det hade bara kommit 1 barn än så länge, så dom blev jätte glada när jag svepte in med mina tre och fyllde snabbt upp sago-madrassen, så sagostunden kunde börja. Sen träffade vi upp med mor och lämnade över kalendrarna som ska fyllas...åt på donken och bara hade det chill, trots blåsten som gjorde att vissa små kippade efter andan. Nu är vi hemma och jag tänkte fortsätta på den slappa linjen tills jag blev påmind om att jag måste baka till Alfreds hockeysammandrag på söndag...Vi säger Tack för några timmars ledigt och vi-gör-vad-vi-vill och Välkommen barnens-aktivitets-helg!!! Våra liv styrs fullständigt av Björklöven och Umeå City (innebandy)...

Imorgon kör det igång, pappaaders skjutsar och far, jag stannar hemma och håller markservicen underhållen...Men nu ska jag först baka lussebullar, så kan vi stryka en göra-grej från listan och ta ett glas vin ikväll...och förresten äntligen...


 



som jag har längtat...

Skön fredag! Och trevlig första advent!


 




Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards