Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 21 november 2012

Av maria - 21 november 2012 14:58

Phu, hur mycket kan det hinna hända på 1timma egentligen...på förmiddagen chillade vi bara babyn och jag, sen blev det bråttom, bråttom...vi skulle hämta upp Olivia på skolan för att sen åka ner på stan och ha lite mamma, storasystertid, vi åt lunch och gjorde lite ärenden...sen tillbaka till ersmark och förskolan för att hämtade di små...Vi parkerar bilen och hoppar ut och låser bilen och kvittrar och pratar, när vi kommer halvvägs till dörren kommer jag på:-Minna!!!!!!!!!!, vi har låst in Minna i bilen och bara lämnat henne...jag skyller på Justin Bieber, Olivia surrar ju ihjäl sig om honom. Nu har jag, vilket jag kommer ihåg, glömt tre av mina sex barn för en kort stund...men det är ju inte alla iaf, utan bara hälften...vilket är positivt.

Sen hem, och Elsa har kommit hem med 2 kompisar och dom har som vanligt bara dött av alla skor, väskor och kläder i hallen,precis bara så där mitt framför dörren, jag skulle behöva en grävskopa för att ta mig igenom eländet...nåväl, väl inne i huset ska jag föda upp samtliga ungar med mellanmål...


 


gjorde det enkelt för mig och jobbade ihop med bullens...det här är bara hälften, sen damp tre hockeyspelare in och det gick åt 6bullens till...vips hade jag fött upp 9 st ungar med mellis och försökte ge en baby en riktigt sen lunch, med 10 ungar i huset under en kritisk tid är jag nu helt mör och hjärcellerna flyter liksom bara omkring där inne i...Men det blev plötsligt tyst, 2 åringen har redan tagit på sig sin pyjamas och hockeyspelarna drog på träning och tonåringarna på övervåningen...


 


Av maria - 21 november 2012 09:38

Jag lever, (se pass). Helgen tog helt slut på mig, har inte riktigt kommit tillbaka ännu. Kroppen har hamnat i nåt slags koma och går på mindre än halvfart. Babyn blir 11månader idag och hon blir mer och mer busig, undersöker ALLTING!!!  och då menar jag verkligen allting, med munen...jag plockar ut främmande föremål hela tiden...

Längtan efter julen   närmar sig, dock ej julklappsinköpen, det borde ju finnas nån tjänst som gör det jobbet åt en. Om jag googlar runt lite finner jag säkert nåt...men nu ska jag göra mig i ordning för en lunchdejt på stan med äldsta dottern som har undervisningsfri eftermiddag.

Arvid igår:- Mamma, ska vi leka Sten-sax-påse!  Du tar påse och jag tar sax! Då vinner saxen över påsen...vad har dom lärt honom på förskolan...får be Anders ta upp det på föräldrasamtalet i em...Det här går ju inte för sig...ska jag frivilligt låta pojken vinna sten-sax-påse  


 


 


förra årets julupplaga...


 






Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards