Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 1 november 2012

Av maria - 1 november 2012 20:10

Våran lilla fis...


 


 


6 barn men bara 3 sorter...fattar ni, eller ska jag förklara...

Jo, dom hör liksom ihop två & två har vi sett (utseendemässigt)...

Olivia & Arvid

Elsa & Nea

Alfred & Minna

Det är helt sjukt hur lika men ändå så olika dom är varandra...Jag blir lika facinerad (men hur stavas det)varje gång jag tänker på det...man kan ju säga att det är jag och Anders som går omkring här gånger 6...


 

Av maria - 1 november 2012 14:11

Nyss hemkommen från ett tandhygenist-besök med 2 åringen...hon gapade inte...väl hemma möts jag av hur dom stora som har passat dom andra små har klätt in sig i plast för att försöka byta en skit-blöja på babyn som gått över styr...dvs, det var skit lååångt upp på ryggen...man kan säga att jag kom i grevens-tid Jag hade inte velat städa upp efter den blöjan från både babyn och den stora som var så duktig och tänkte ta på sig utmaningen ...Före det hade jag varit på stormarknaden för att kompletera, och ni vet gubbarna som samlar ihop vagnarna...ja, en av dom var på riktigt dåligt humör, jag fick mig en utskällning för att jag inte tog hand om min 2 åring som stod lugnt och sansat, tyckte jag men allting är ju relativt,och ville ha en sån där liten vagn, medans jag hämtade mig en sån där stor vagn, vad handlade det om, 30sekunder kanske...Mycket skit ska man stå ut med, men det där...värre ungar i det offentliga ,sociala-livet har jag väl varit utsatt för...nä, han måste ju ha problem-gubb-stackarn...fast nu skakar vi av oss det och vänder blad och går vidare...


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards