Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 22 november 2012

Av maria - 22 november 2012 16:42

Trots att mitt liv styrs av rutiner är nästan aldrig den ena dagen den andra lik...När skolbarnen åkt iväg till skolorna, småbarnen kommit iväg till dagis och pappaanders på jobbet tänkte jag att nu börjar vår mysdag...inget inplanerat, kanske öppna förskolan på Ersmarkskyran men då babyn bara sov och sov fick jag ingenting gjort...hon sov, vaknade till,sov...men betedde sig så där konstigt, slö och lite okontaktbar på nåt sätt,samt att hon har kräkts i 2 omgångar i samband med välling. Så orolig som jag är och efter fallet i helgen ringde jag 1177 igen för lite expertråd...tydligen så kan det komma "efterskalv" flera dagar efteråt så bara att åka in...blir hänvisad till barnmottagningen där jag spenderat min eftermiddag...samtidigt måste jag per telefon rodda om verksamheten  på hemmaplan...pappaanders måste komma hem från jobbet, hämta di små, skjutsa hockeykillarna till träning, 5 ungar i lillbilen, då ingen av dom stora hunnit hem och kan vakta dom små...hoppas ingen polis läser detta inlägg...men ibland har nöden ingen lag...nu är nästan alla hemma och jag väntar på att mor ska komma med hämtmat, hon är underbar i matkris-situationer min gamla mor...goda Great Eastern ska få fylla våra magar...Babyn, ja hon sover såklart...för frisk för att göra en ordentlig undersökning men för trött för att vara normal, jag fattar inte men det bli nog bra...men jag ogillar hennes konstiga sovmönster som hon har lagt till...ikväll ska jag bara försöka slappna av och njuta av att helgen är på intågande...


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards