Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 17 november 2012

Av maria - 17 november 2012 14:34

Ja, idag blev det inte riktigt som vi hade tänkt oss...precis som Alfred och pappaanders var påväg ut genom dörren och till hockeyträning sätter jag lilla Minna i sin matstol för att få händerna fria i ca 30 sekunder. Hon hinner när jag vänder ryggen till, klättra upp och ramla ur sin stol och hamnar under sin stol på rygg...hon skriker förstås som sig bör men beter sig även verkligen konstigt. Orkar inte hålla upp huvudet och ser jätte trött ut i ögonen, riktigt läskigt om ni frågar mig...jag blir som paralyserad och pappaanders kommer in igen och får mig att ringa 1177...förmodligen en liten lätt hjärnskakning, under 1år, åk in till akuten...Men, det passar ju inte...det är ju hockey och dop-förberedelserna ska precis starta...bästa farmor kommer som skjuten ur en kanon, tar över hemmet och dom som är kvar. farfar åker med Affe...jag och pappaA åker in med babyn...väl hemma igen och hon är återställd ska tårtförberedelserna börja...men, då stöter vi på nästa problem...jag saknar endel ingredienser och efter att ha fått expertråd av min tårtguru som befinner sig på en stormarknad erbjuder hon sig att köpa hem det jag saknar-Tack!!! Vad skulle jag ha gjort utan fina, hjälpsamma medmänniskor  Nu väntar jag på leverans så jag kan fortsätta, fortsätta på egenhand för min kompanjon är på kioskjobb för lövens räkning...trevlig lördag. 


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards