Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 15 november 2012

Av maria - 15 november 2012 12:39

Egentligen borde jag inte sitta här och hänga, utan borde ta tag i gamkroppen, he me iväg på affärn och göra alla inköp till söndag och börja förbereda...förbereda för Minnas stora dopdag...men det är nånting med mig som gör att jag jobbar bäst under lite press, stress, det blir liksom mycket bättre då, tror jag...och nog blir det under stress om jag väntar så mycket längre, för vi har både innebandy-match, hockeyträning och pappaanders ska stå i kiosken på löven-matchen på lördag från mitt på dagen och säkert en bra bit in på kvällen...men jag ska bara laga en middagsbuffe och baka tårtor till 26 st tror jag att det blev...peppar mig själv till att få nånting vettigt gjort och hoppas på att det händer nåt...men nu ska jag snart hämta små-kidsen och vi ska ju i sedvanlig ordning, hem, äta mellis, någon ska spela wii och någon ska se på Pocahontas, några ska fyllas med proteiner och mineraler och kolhydrater och skickas iväg på hockeyträning...själv får jag min dipp den tiden på dygnet och måste vila för att orka med kvällen så när allt detta är utfört tar jag lite kuddar och filtar och parkerar mig på vardagsrums-golvet, stänger av alla onödiga ljud och låter ungarna härja fritt en stund...smällen får jag ta en ca 30minuter senare...överlevnads-strategi kallas det för och är en nödvändighet...får se om jag överlever idag också  


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards