Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 28 februari 2011

Av maria - 28 februari 2011 12:04

Ja,så här blir det då mammamaria har långtråkigt och kidsen inte är i form för lek och bus. Hon tillbringar timmar framför datorn,och bloggar...ja,jag tvingar ju ingen att följa mitt liv i bild och text,helt frivilligt,jag skriver mest för mig själv (som en datadagbok) och för att jag tycker det är så himla roligt att få ner mina tankar och händelser i bokstäver...

Nåja,vi trotsade trots allt onda och hostiga halsar och gick ut till den hånleende solen,och tänk den slutade att hånle så fort vi kom ut och lyste ist så skönt på oss  . Pojken fick leka lite(bebis sover i garaget) och mamman fick sola lite...sen blev det pizzarester där ute i det fria, innan madrassen kallar på Arvid och Bosse...väntar förövrigt hem en sjukling som jag skickade för tidigt tillbaka till skolan,hon kommer hem med huvudvärk...aj,aj...mammamaria...aj,aj...


  det som göms (stavas det så) i snö,kommer fram i tö...här pratar vi inte om hinkar och spadar,utan om hela cyklar...


  mat smakar så bäst ute i solen...och visste ni att en pizzabit kan bli till ett star wars skepp...låt fantasin flöda så blir det här bra ska ni se...

Av maria - 28 februari 2011 08:40

Ja,så är det...egentligen gillar jag måndagar hur dumt det än låter,men efter en intensiv helg är det ganska skönt med vardag och jag får min tid till återhämtning.Eftersom det är jag och två följsamma typer som inte har så mkt inflytande el. åsikter för den delen heller på dagens innehåll så kan jag ju liksom ta befälet och styra upp precis som jag vill...och idag blir det-lite och ingenting.

Båda kidsen har fått en förskräcklig hosta,ni vet med slem och sånt,jag min stackare har fått ont i halsen...ute skiner   och hånler åt oss...

Men men...kan detta pigga upp kanske...



  en ersmarks supporter...pappaanders hittade denna, mössan alltså ej flickan i garderoben hos sina päron igår,samt en björklöven halsduk,men den sitter nog fast på björklöven supporten just nu...dax för dagen tredje...te kopp.

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards