Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 12 februari 2011

Av maria - 12 februari 2011 21:40

Lugnet råder hos Nilssons/Qvarnström...Elle sitter i soffan och dricker gosa, Anders söver barn,moa(jag) datar-me like!

Tre rätters i magen sitter fint. Temat i kväll har varit halv åtta hos mig (det är bra att ha stora barn-dom vill leka samma sak som jag).

Till förrätt blev det spanskt/italienskt inspirerat-lite tapas kan man säga med parmaskinka och dyl.

Varmrätt blev fläskfilemedaljonger(lät fint värre),rostade rotsaker och potatis med hemmagjord rödvinssås (och Nej Per Moberg,jag gjorde inte kalvfonden själv,hade ingen kalv på grönbete just nu).Men såsen höll på gå förlorad,när den skulle silas efter ca 1tim i grytan silade mammamaria den direkt ner i slasken-finfint...bara att börja om-tur att jag hade köpt en bag in box med vin.

Dessert bjöds på hemmagjord vaniljglass som blev mjukglass (hann inte stelna tillräckligt på en dag),samt hemmagjord chokladsås med hemmagjorda maränger (usch vad präktigt det blev-men gott)...och eftersom mamman skulle bli poängsatt...här kommer den...


 

...hon skulle bara våga annat...


  mina fina maränger...

nu lite mera gosa...sen gosa viadre till sängs...och Elle,hon får sova på Arvids madrass  

Av maria - 12 februari 2011 14:56

Fantastiskt med lördagar...man går bara omkring och flinar typ. Har haft ett barn borta sen igår kväll hos sovkompis och han kommer ju aldrig tillbaka, men å andra sidan vaknade jag upp med ett extra barn här-dom är som dom där vandrande pinnarna man hade när man var liten-dom liksom förökar sig hela tiden...och dyker upp lite här och där. Jag ska förresten ha en sovkompis här i natt. Har bjudit hit fina Elle på mat och dryck (läs vin) och lite schlager tv så jag misstänker att hon inte har så stor lust att promenera till Röbäck i kväll,så då har jag erbjudit henne en sängplats,var vet jag inte ännu...kanske garaget...kan Nea så kan väl hon...har komponerat ihop en tre rätters meny också-återkommer med det när jag vet hur det kommer att smaka och om det smakar...Trevlig lördag på er gott folk


eftersom jag älskar bilder så bjuder jag er på Neas 6mån bild


 

nu är ramen på väggen komplett och alla ungar har fått plats...

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards