Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 23 februari 2011

Av maria - 23 februari 2011 21:52

Måste börja med att förklara lite ord som kan dyka upp här på bloggen äckil=äcklig,bajskåååv=bajskorv (lånade ord från Arvid)...jag lovar att förklara om det dyker upp flera främmande ord. Men ibland är tryckfelsnisse framme och det kan jag tyvärr inte förklara...fingrarna liksom bara slinter till fel bokstav...

Men nu äntligen börjar min egentid och den varar i typ 15min sen ropar sängen på mig...vuxentiden med min man finns liksom inte,och då menar jag då vi sitter i soffan och ser på tv,pratar ostört vuxenprat-inget annat...

Vi hade en rolig diskussion i familjen ikväll, vi skojar ganska ofta om fler barn i våran familj,endel vill,endel vill inte,endel vill varannan dag (typ jag) diskussionen lät ungefär så här (en bit in):

-Mamma,du har ju typ lurat pappa alla oss,du sa väl bara:- Hit med snoppen...

Mmm,det får avsluta kvällens inlägg:)

Av maria - 23 februari 2011 10:33

...får passa på medans sjuk bebis tar en nap och frisk 2 åring är med farfar,samt magont 10åring ligger i soffan och ser på film...jag är evigt tacksam för hjälpsamma svärisar tack, tack...dagen har dock sett ut som alla andra dagar:

*mammamaria vaknar och kliver motvilligt upp för att jaga iväg skolbarnen


*en klagar på magont-får ta ett snabbt beslut-hon får stanna hemma


*när lugnet har lagt sig någorlunda får hon tid för en snabb kaffe (har tidigare tagit sitt morgonte på springande fot),läser el.bläddrar i tidningen med en febrig bebis i knät som också är intresserad av tidningen men av att äta upp ej. läsa


*dammsuger varje morgon efter ungarnas ståhej i köket,men det blir alltid hela nedervåningen. Mammamaria har nämligen forbi eller ogillar låter bättre för smulor...hör ni inte hur hemskt det låter-smulor   (lika otäckt som spöken),sen ogillar hon även ormar samt barn som suger på toalettringen eller tuggar på toaborsten...  äckil...


dagens bild


 

Elsa, Arvid och Bosse såklart...och efter detta blir det till att laga lunch...

Ovido - Quiz & Flashcards