Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 28 oktober 2011

Av maria - 28 oktober 2011 11:36

Mitt höstlov startade 05.00 imorse/natt...orsaken/odågan själv somnade in kl 10.00 imorse,ja gör man på det viset går det ju bara fint att väcka upp sina sängkamrater den tiden. Jag menar om man bara tänker på sig själv...Men jag kan erkänna att jag mestadels har ägnat mig åt soffhäng på fm,en tvättmaskin har jag hunnit hänga och dammsuga också men det går av bara farten...det ingår i efter frukoststöket. Har känt mig lite smått stressad över julen som är på intågande och alla julklappar som ska inhandlas och det är inte billiga små klappar mina barn har på önskelistan-åh,nej...men efter ett samtal med min bästa mor, och hon tar på sig de dyra inköpen föll plötsligt en tung sten från min kropp-Jag är så evigt tacksam ska du veta...önskar att jag nångång i framtiden har så pass gott ställt att jag också kan göra så för mina barn och barnbarn...ska jobba på saken...vill passa på att hylla mina bästa svärföräldrar som också ställer upp i vått & torrt, på måndag tex när jag ska åka och frisera mig och brudarna ställer dom upp att passa di små...Jag tror helt allvarligt att mitt liv inte skulle gå runt så bra som det ändå gör utan dessa fina pensionärer-Tack!!!

Avslutar med Elsas dialog med sin kompis igår:-Din mamma är så snygg hela tiden,hon klär upp sig hemma och sminkar sig varje dag. Min mamma klär bara upp sig när hon ska på jobbet och när hon ska på fest och sminkar sig typ aldrig...Kompisen (som ser att jag lyssnar):- Men det är ju det som är mysigt, att gå i myskläder när man är hemma:-D

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards