Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 12 oktober 2011

Av maria - 12 oktober 2011 18:01

  Är man sjuk så är man,då är det tillåtet att somna där man är...hur man är...


Tre bra med sjuk Nea:


1. Hon sover mycket...och länge...


2. Stolarna i köket får stå på fyra ben och inte ligga ner på två...hon är helt enkelt för slö för att klättra...blir mindre blåmärken på det viset...


3. Hon är ganska så mysig och sitter stilla mer än 30 sekunder...


Tre dåliga med att inte vara på topp själv:


1. Orkeslös...


2. Kort stubin...


3. Familjen får lida och får inte sin vanliga service...all inclusive grejen blir till halvpension...


Jag längtar tills bacilluskerna har lämnat min kropp och gått vidare...hoppas bara dom inte går till nån annan i familjen. Då tar jag tjänstledigt som mitt uppdrag som mammamaria.



Av maria - 12 oktober 2011 08:16

Hemma idag och vabbar (vård av barn), febrig Nea...själv knaprar jag alvedon för att ta mig igenom dagen...så Arvid får vara hemma och vaffa (vård av förälder)...han gör så gott han kan men jag tycker att han föredrar sina leksaker framför mig...själv har jag ett sånt där självhäftande plåster på mig som dessutom utstrålar värme...trots det tänker jag göra lite brasmys...krax,krax...host,host...

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards