Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 20 oktober 2011

Av maria - 20 oktober 2011 15:31

Ja,det blev en rivstart på dagen idag...ca 08.45 när jag skulle skicka iväg skolbarnen för att sen göra mig och di små klara för en arbetsdag säger Alfred med gråten i halsen-Jag har så ont i magen!!! Men inte nu!!! Det passar absolut inte in i planeringen,jag kan inte vabba nåt mera den här veckan iaf...snabba beslut...pojken får stanna hemma själv (8år,just fyllda),tur att man jobbar i byn och farmor kunde komma och titta till honom och jag har så snälla kollegor som lät mig gå en timme tidigare(det ska jobbas igen-jag lovar)...Tackar alla inblandade som gör det möjligt att få mitt liv att gå runt. Men nu verkar han må fin fint och kan gå som vanligt imorgon...Men nu gör iaf jag helg och mor kommer hit på en bit mat samt att hon har med sig blodtryckskronkagrejen så vi kan få klarhet i hur det står till med det egentligen...när jag var liten uppskattade jag inte riktigt alltid att mor var fru doktor-man fick nämligen aldrig vara sjuk utan det var en alvedon sen hokus pokus blev man frisk-men nu så här i efterhand och med lite mera erfarenhet är hon ganska bra ändå...hon har varit till stor hjälp flera gånger vid olika skadetillfällen som typ en bruten fot,bruten handled,axlar som gått ur led mm,ja listan kan bara fortsätta...men vi stoppar där och tar upp lillan ur badet ist som var tvungen att ta och tvätta upp sig efter att frukostmackan hade hamnat i håret och ungen hade ett smörinpackat hår...

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards