Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 19 november 2010

Av maria - 19 november 2010 16:18

Jag har skött mig idag och gjort mina sysslor,varit på stormarknaden och handlat,fick för mig att jag ska baka lussebullar så jag kom hem med saffran och kesella...inga lussisar ännu...men...det kommer...


Sen hade jag lovat mina barn i ett svagt ögonblick tidigare i höstas att om dom inte tjatar på gofika i tid och otid så kan jag se till att dom får det på fredagarna.

Bara att hålla sitt löfte


  kladdkakemuffins på begäran...och stora blev dom...


 

medans vissa fick nöja sig med en tom vällingflaska...


 

Sen fick mamma lite egentid...med sin mama...

nu är nästan alla hemma och fredagsmyset kan ta sin början.

Av maria - 19 november 2010 09:15

Då var det fredag igen...hur är detta möjligt...när man var barn gick ju dagarna,veckorna i snigelfart och man hörde hur alla vuxna tyckte tiden gick så fort.

Nu sitter man här själv med mängda vuxenpoäng och dagarna,veckorna bara springer,rusar fram det är knappt man hinner andas...eller jo emellanåt.Hinner inte ens hålla hygienen på de 3 minsta om vardagskvällarna utan när det äntligen är sovmorgon för Alfred kastar jag ner honom i badet med småttingarna och gör en "gemensam tvätt" jätte bra tycker jag,jag sparar både tid och pengar isf att tvätta var för sig,undrar om Alfred tycker likadant...nåja nu luktar dom gott och är rena 1 dag till iaf.


Måste ta mig till den där stormarknaden och handla mat till familjen...måste gå ut och rasta småttingarna så dom får uppleva annat än våra 4 väggar...vad tror ni...bäst hon sätter fart...

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards