Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg under november 2010

Av maria - 30 november 2010 16:57

 


Mitt lilla "test" gick så här bra (kl fyra)...vad har jag då lärt mig av det här:

Jo, att pojken ska få sova minst 1tim varje dag alla veckans sju dagar...

Av maria - 30 november 2010 14:12

Goddag alla glada (och icke glada för den delen också).

Har varit och rastat barnen på öf idag,sen ett stort andetag och mot denna där stormarknaden...klubba till pojken och tutten till flickan,handlingslistan till mamma och vi kan börja våran rundtur...när jag sen skulle dra kortet-köp medges EJ...va,men jag fick ju lön eller FP (föräldrapenning) förra veckan. Nja, så illa var det inte det fattas 12kr på kontot så det betalades kontant...men man hinner ju skämmas...och svettig och stressad som vanligt hann jag ju bli...nu står iaf varorna på mina hyllor och inte i affären.


Håller på med ett litet test idag också...pojken ska få vara vaken hela dagen,fråga mig inte varför,men jag tror att det beror på att han sov till tjugo i åtta i morse...


  Det går väl sådär...jag får väl ångra mig kl middag...



Av maria - 28 november 2010 18:53

Äntligen 6månader och 6dagar gammal är Nea Ida Sofia döpt och det var väl på tiden tänker ni...ja,det tycker vi också...men även hennes 34år och 11månader gamla mamma passade på att döpa sig...det var häftigt och det var väl på tiden...så här såg vi ut


 


 

Hela syskonskaran Nilssons ungar samlade


Bästa Olivia spelade piano så fint  och bästa Elsa sjöng så vackert för oss-ett fin fint minne att ha kvar...tack tjejer  


Tack mamma för den goda soppan och tack svärmor för dom goda tårtorna och tack till mig själv för dom goda VB-ost pajerna jag gjorde.Och tack Annika för diskhjälpen.Tack alla gäster som kom och doppresenterna till Nea som vi ska öppna så fort vi får tid.


Nu har vi bantat ner barnantalet här hemma från 9st till 5st och dom bor ju här så dom får väl stanna då...ska bara få i säng dom så det blir lite lugn och ro...man blir trött av att döpa sig må jag säga...

Av maria - 27 november 2010 09:07

Nu härliga lördag igår stressiga men ack så trevliga fredag. Gårdagen började med att vi hälsade på tanterna förlåt tjejerna på mitt jobb,Arvid stormtrivdes och är redan inskolad och klar...sen hem och lägga i säng di små så de skulle vara nöjda och glada på storebror Alfreds adventsfika. Där satt familjer om 3-4st medans jag dundrade in med 5 vilda ungar och jag själv lite lätt förvirrad och stressad...gjorde klart för kidsen att det skulle bli ett snabbt besök för jag måste hem och ta på festblåsan, fixa mat,packa sovaborta väskor,lägga mini småtting för en snabb liten nap innan kl 18.00 för då skulle jag och pappan infinna oss på inte mindre än en disputationsfest...jag fixade det...lite lätt anfådd.


Fantastiskt trevlig fest,god mat,trevliga människor,trots att party Nea blivit större och var nyfiken som så, så vi lämnde stället tidigt...

Nu har jag sovit alldelens för lite så nu är det storvarning att häxansurtant kommer på besök idag...bäst jag åker och köper en stor godispåse så kanske häxan stannar i skogen...

Av maria - 25 november 2010 21:16

Har ställt fram


 


dessa små trevliga stjärnor...kunde inte vänta längre...

Sa till Anders att:-Du kan väl ta in jullådorna så kan jag ta fram stjärnorna i morgon, och lydig som han är fick jag in dessa lådor...sen lät det ungefär så här:- Nu när dom lix är inne kan jag börja lite ikväll...och du som ändå är så duktig med skruvmejseln kan väl hänga upp i fönstrerna...och lydig som han är...


Den stora frågan är nu om jag ska sprätta min big pack pollypåse eller inte...polly...polly inte...polly...polly inte...clementin...

Av maria - 25 november 2010 12:13

Äntligen rast och lite egen tid...kidsen sussar och jag dricker en stor kopp sömntuta...kanske somnar ifrån allting jag me...vore inte helt fel...men bäst att hålla ögonen öppna  


Gick ut med ungarna i ca 20min sen höll Arvid på att förfrysa...


 


Familjekvällen igår blev väl...nja sådär...vi skulle ha en Wii-turnering hade jag tänkt


 


 

Jag ska nog inte tänka så mkt...söt gris förresten!!!

Av maria - 24 november 2010 17:54

Jag har tjuvshoppat,på nätet...fin fina mössor till småttingarna...


 

Jag gillar turkost och rosa...



 

 Idag har vi varit i obbola och träffat 2 av mina ex...för att inte göra så stor sak av det så var det 2 ex kollegor...jätte trevligt, sist vi sågs var på en av deras bröllop den 19 juni,så det är långt mellan gångerna...nu ska nästa gifta sig i sommar så det blir ett halv år till nästa gång då...men då har vi ju något att prata om,det hinner ju hända en del på 6mån...nu hade jag tänkt mig en familjekväll (det är ju onsdag) men alla skriker till höger och vänster så jag tror jag stänger in mig i sovrummet tills alla har kojat...familjelivet är för härligt ibland:-D

Av maria - 24 november 2010 07:19

OGILLAR vakennätter...när man har skrikit färdigt då lådsas man som ingenting och ska ligga och prata-Jag vill inte prata-Jag vill SOVA! Kan du förstå det, VA...  

Skapa flashcards