Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 16 november 2010

Av maria - 16 november 2010 11:29

Idag är det den 16 november och det är dagen då min fina lillasyster Ingrid lämnade oss alldelens för tidigt bara 12år gammal,dagen för 15år sedan (rätta mig mamma om jag har fel,tiden går så fort).

Tänk att jag minns när min mamma sa till mig att hon var gravid och jag skulle bli en storasyster-jag jublade av glädje men var samtidigt arg för att jag skulle måsta få vänta i 4mån...på denna viktiga uppgift. Min bror blev däremot inte lika förtjust,han stängde in sig på sitt rum och spelade Ebba Grön eller nåt på högsta volym,han tyckte det räckte med mig...Jag var 7år då.


Jag minns den natten (för drygt 27år sen) då mamma kom in till mitt rum och (min mormor sov då hos mig) sa:-Nu är det dax!

-Vad ska jag laga för middag? svarar min mormor...typiskt henne. Jag minns att det blev spagetti och köttfärssås den kvällen.


Jag minns första gången jag hälade på min nya syster på bb-Lycka är att få bli en storasyster!


Jag minns den gången då mamma berättade att min fina syster fått cancer,jag minns den gången då min mamma berättade att nu hade man gjort allt,det gick inte att göra mera. Ca 2mån senare dog INGRID...det minns jag så väl. Vi var hela familjen samlade på sjukhuset...jag minns min fina syster INGRID...  

Skapa flashcards