Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 18 november 2010

Av maria - 18 november 2010 18:14

Japp ni läste rätt: Ronaldinho vs. Larsson

Tänka sig att jag har båda spelarna under mitt tak i mitt hem...


 

lägg märke till fotbollen,nej jag menar den stackars lilla kaninen som ligger på golvet och sparkas runt (nu får jag väl djuraktivister på mig)men jag kan trösta er med att den redan är död och alldelens mjuk-den är ej leven...och har aldrig varit...men nu får den vila för Ronaldinho drog till en kompis och Larsson,ja han ser på bolibompa...

Av maria - 18 november 2010 09:14

En helt vanlig torsdag i mitt liv-min mammamorgon


Vaknar 06.00 pip... stiger upp och möts av denna fina syn


 

syskonkärlek  


Och vips inom loppet att 2 timmar har jag:


bjudit barnen på frukost


packat skolväskor i sista stund


skickat iväg dom som ska iväg med rätt kläder och rätt väska med rätt packning


gjort 3 flaskor välling


bytt 3 blöjor


rengjort kaminen


dammsugit,kök,hall och vardagsrum


försökt att lägga småtting


ätit frukost på stående fot


lägger småttig-hon somnar


tagit hand om ett

  ja just det...tvättberg-plus det som hänger i torkskåpet mm mm...


Nu väntas en dusch,rena kläder och dagen kan börja på riktigt...


 


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards