Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Direktlänk till inlägg 29 januari 2016

Har du sovit hela dagen...

Av maria - 29 januari 2016 21:17

Godmorgon typ nästan. Nä, min kurator ringde i eftermiddags och väckte mig. Hon började med att fråga mig:- Vem hämtar barnen idag? :- Anders.

:- Har du sovit hela dagen? :- Ja

:- Har du ätit ngt idag? Yoghurt.

:- Endast det? :- Ja och druckigt 1,5 dl bubbelvatten. Bara att stiga upp och gå och kissa är en plåga. Ge mig en kateter, jag orkar inte. 

:- Men Maria, sov du då barnen åkte till skolan och ligger fortfarande? Lite argare eller strängare i rösten. NU STIGER DU UPP OCH DUSCHAR OCH KLÄR PÅ DIG. DU FÅR INTE LIGGA NÄR BARNEN KOMMER HEM!!!

Jag ringer på måndag och blir du värre under helgen åker du in på psyk akuten, hör du det!

Jag ska INTE åka in på psykakuten igen. Hör DU det. Kl fyra orkade jag mig upp och duschade, Olivia hade kommit hem och sagt åt mig att stiga upp. 

Helt mosig, orkar jag inte laga mat eller orkade inte se att Anders heller lagade mat.


 



Beställde sjukt god Thaimat, det är nu jag är stolt att vara Thaijare...eller thai-girl eller vad man säger. Thai-människorna levererar iaf godaste maten utanför Svea.

Alla mina professionella människor runt om mig säger åt mig:- Maria, gör det du gillar i lagom doser. Inte för mkt eller inte för lite. 

Hmm...jag gillar inte att träna, och definitivt inte mitt inatten, dvs fem-sex på morgonen som vissa gör.

Jag gillar inte handarbete.

Jag gillar inte att läsa inredningstidningar

Jag gillar inte att pyssla med blommor, allt jag tar i dör


Vad gillar jag då. 

Jag gillar att SKRIVA och att vara i mitt kök. Mitt kök är min borg, där kan jag bestämma helt själv. Vad jag ska göra, när jag ska göra det och med vilka ska få vara med. Oftast är det bara jag med mig själv som sällskap. 


 


Det blev tre sortes bakverk, säkert godare än det ser ut. En vanlig kladdkaka med center i. En vanlig kärleksmums/chokladrutor med en random smet på innehållande grädde,smör och en 200gr schweizer-nöt chokladkaka. Och en vanlig chokladkaka med tosca täcke på. Jag gillar choklad. I morgon blir det kaanelbullar, tror jag. 

Har svårt att reglera lite-mycket-och lagomt. Jobbar hela tiden på det men det är där det faller tyvärr för mig. Antingen blir bara för mycket eller absolut ingenting...Jag är 40 borde lära mig snart tycker jag. Jag kämpar men faller dit hela tiden vilket gör det så jobbigt att ta sig upp varje gång. 

Nu sitter jag helt otippat en fredags kväll och dricker kaffe och gör det jag gillar allra bäst SKRIVA...

har bakat tre sorters kakor och funderar på livet i smått och i stort. Jag vill inte vara utan en enda erfarenhet men jag skulle vilja ha gjort många erfarenheter annorlunda. Kram på er.


 


En underbar bild som är 4 år gamal, strax efter den där togs blev jag sjuk sen jag fick diagnosen 2006, tror jag att det var. Shit vad tiden går och vad mkt vi har gått igenom som familj-galet mkt. 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 9 januari 2017 15:31

Har dragit ut på detta men nu kan jag meddela att efter så många år tillsammans blir det en skilsmässa.  Jag har funderat länge men kommer fram till att det här blir det bästa. Vill starta om på nytt och börja om.  Har faktiskt redan nåt på gång....

Av maria - 8 januari 2017 22:54

Nu är julledigheten över och den enda som har rört på sig mera än till och från bilen är Alfred.  Det känns som evigheter sen som jag låg inne och mådde så dåligt och trodde att jag inte skulle klara av vardagen.  Men nu är vi här Jag har överlev...

Av maria - 5 januari 2017 22:06


Då var det helg igen, den här julen har varit hel knas. Jag var ju borta nästan hela december. Det är för tillfället omänskligt kallt ute och jag har ett gäng killar här en bit utanför min ytterdörr spelar landhockey. Det kan man visst göra i vilken...

Av maria - 1 januari 2017 00:37

Hej 1 januari 2017 det är med blandade känslor jag Välkomnar dig. Det känns både jobbigt och bra. Jobbigt för att jag inte vet vad som väntar mig och bra för att jag har alla chanser att ge det en ny start. Praktisera alla mina strategier vid kommand...

Av maria - 30 december 2016 13:57


2016 är snart över ett år med mycket glädje men också sorg och jobbigheter. Året började med en inläggning, jag var helt psykiskt utmattat och orkade inte mera, orkade knappt leva med mig själv. Jag firade min 40års dag på sjukhuset och livet var öve...

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards