Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 15 januari 2016

Av maria - 15 januari 2016 18:24

Fredags tacos med familjen är bäst. Snart ska vi kramas hej då-vi ses senare. Ett jätte jobbigt moment, men nödvändigt för att orka vidare. Idag när Anders lämnade Arvid pratade Arvids lärare om att han blivit så känslig. Och kissat på sig på skolan. Jag var bara tvungen att ringa och fråga om det hade kommit nu eller innan julledigheten.:- Nä, nu sa dom...

Då brister det i mig. Hans sätt att reagera på familjesituationen, han visar inget hemma men på skolan. Det är ju ingen hemlighet att vi går igenom en kris men jag hade aldrig pratat med Arvids lärare, men nu så har jag det och dom kan bemöta honom på ett bra sätt. Det gör så ont då barnen kommer emellan.

Jag och Anders hade även ett möte med min kurator och kom fram till mkt bra saker. Vi måste prata om det som är jobbigt först och sen ser vi det som är bra och håller fokus på det braiga. Hon skulle hjälpa oss med att få ngn som kan på ett profesionellt sätt förklara för barnen när en av föräldrarna blir psykiskt sjuk. Det är ju ingen nyhet men dom små var mindre då och blivit större och kan behöva en update. Anders är fprtsatt sjukskriven då han agerar både mamma och pappa här hemma. Och jag håller på att läka på mitt håll-sedan möts vi ngn stans på mitten.

Ha en fin fredag mina vänner  


 


Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards