Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Direktlänk till inlägg 28 januari 2016

Trött och ihålig...

Av maria - 28 januari 2016 22:08

Varit borta ngr dagar. Trött, riktigt trött. Jag är trött och ihålig. Är fortfarande trött men tvingar mig upp för att inte ligga hål i sängen. Vi kan börja med idag. Vaknade av att mobilen ringde jag hade missat ett avtalat möte. Som tur var fanns det tider kvar i em. Samkörde mötet med lite handling på coopan. När jag va längst ner vid fiskdisken blev jag panik toanödig och då menar jag panik. Roddade igenom butiken som en gnu, jag kan vid det här laget butiken utan och innan. Lämnade vagnen vid glassen och sa typ till hon eller han i kassan (hann inte se vad det var) Jag kommer...Jag ska bara...När jag älgar iväg där så där smidigt med 20 kg övervikt med mina pygme ben hör jag:-MARIA. Ja ba, men vad tusan. Vände mig om och fick se ngr från klassen. Fick teckna så gott det gick att jag behövde på Damrummet. Kände inte för att skrika över till kaffeterian. JAG KOMMER, jag ska bara skita först. Naturligtvis städas toaletterna precis på min skittid. Två st står utanför handikapp toan och jag frågar lite försiktigt:-Står ni i kö.
:-JAAA, det gör vi och det är en handikapp toa det här.
Daaa, jag vet jag kan läsa och dessutom var det inte min fråga vilken typ av toalett det var. Jag behövde en toa, helst igår. Sen stod jag och väntade utanför en ledig toalett ett bra tag..Ajja, Maria i ett nötskal. Pratade sedan med kompisarna från skolan och känner hur jag längtar tillbaka. Med med mitt minne så lär det bli länge innan jag sätter mig i skolbänken.
Igår var vi på Öppethus på TegsCentral högstadieskolan dit Alfred har sökt till hösten i en profilklass med inte helt oväntat hockeyprofil. Det bästa tycker jag är att det är på min gamla skola han kommer att gå isf. Där jag huserade tidigt 90-tal, kan vara så illa att det är från -89, orkar inte räkna nu.

Jag var bara tvungen att ta en pose vid mitt då gamla skåp i 3års tid. Platsen är densamma men skåpet var utbytt. Det är klart det är ju rätt många år sedan. Fast det känns som 5 år sen bara.
Samma dag hade jag tagit en promenad från sjukhuset ner på stan och gick förbi min gamla lägenhet, Öst på stan där jag bodde då allting började, där bodde jag då jag stötte eller då Anders stötte på mig...

Balkongen längst upp var min. Bodde inte där så länge om jag inte minns fel...hängde mest på Ersboda och min nya kille...det som hände mellan då och nu är historia men det mesta är ganska uppenbart.
Annars idag har jag pratat med min kurator på telefonen, 2 gånger. Jag har varit helt stressad och inte vetat vad jag ska ta mig för. Men jag har handlad hem lite bakgrejor så att jag kan baka i morgon. Måste ha ngn tid att passa på dagen eller ngn aktivitet annars blir jag rastlös och hjärnan slår på on och börjar jobba. Och jag jobbar i kaos, och det är det mest sämsta tänkbara som får hända.

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av maria - 9 januari 2017 15:31

Har dragit ut på detta men nu kan jag meddela att efter så många år tillsammans blir det en skilsmässa.  Jag har funderat länge men kommer fram till att det här blir det bästa. Vill starta om på nytt och börja om.  Har faktiskt redan nåt på gång....

Av maria - 8 januari 2017 22:54

Nu är julledigheten över och den enda som har rört på sig mera än till och från bilen är Alfred.  Det känns som evigheter sen som jag låg inne och mådde så dåligt och trodde att jag inte skulle klara av vardagen.  Men nu är vi här Jag har överlev...

Av maria - 5 januari 2017 22:06


Då var det helg igen, den här julen har varit hel knas. Jag var ju borta nästan hela december. Det är för tillfället omänskligt kallt ute och jag har ett gäng killar här en bit utanför min ytterdörr spelar landhockey. Det kan man visst göra i vilken...

Av maria - 1 januari 2017 00:37

Hej 1 januari 2017 det är med blandade känslor jag Välkomnar dig. Det känns både jobbigt och bra. Jobbigt för att jag inte vet vad som väntar mig och bra för att jag har alla chanser att ge det en ny start. Praktisera alla mina strategier vid kommand...

Av maria - 30 december 2016 13:57


2016 är snart över ett år med mycket glädje men också sorg och jobbigheter. Året började med en inläggning, jag var helt psykiskt utmattat och orkade inte mera, orkade knappt leva med mig själv. Jag firade min 40års dag på sjukhuset och livet var öve...

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards