Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 22 november 2015

Av maria - 22 november 2015 21:02

Sådärja då har jag klivit av en 6 dagars arbetsvecka...som jag avslutade med att typ vikariera för mina tre handledare  . Min "riktiga" handledare hade semester i helgen och jag skulle få gå med min handledare nr 2, hon blev sjuk hela helgen så jag hakade på en tredje tjej, som också blev sjuk idag. Där står jag, ensam och övergiven men ack så företagsam så jag klarade mig fin fint. Löste lite korsord med nga boende och gjorde det jag förväntades göra-mitt framtida jobb (kanske)...Nu får jag vara ledig imorgon för att sen köra en mördar vecka med start kl 07.00 alla dagar samt fredag 06.45...jag säger bara, stackars mina barn och mig för den delen. Jag kommer att vara ett lik i slutet av veckan  Stackars Anders, stackars alla som stöter på mig. Mammamaria får för lite sömn=häxansurtant. Häx-varning  

S.O.S men nu till det absolut värsta i historien-JAG ÄR UTAN MOBIL!!! Japp, alldelens riktigt. Elsy's mobil har varit hos mobil-doktorn otaliga gånger och tillslut sa mobil-dokorn:- STOPP, nu kan jag inte laga den mera. Den är finito. Hon ba:    och jag ba:-  typ, vad gör vi nu. Köper en nu till Elsy i julklapp, som önskar sig en 6:a i guld. Vi letar och vi söker, vi finner nga dyra och inga mindre dyra, dom mindre dyra är i fel färg visst. Vi funderar och kommer med olika alternativ som inte går hem...kräsna ungdomar. Då kommer hon på det, min smarta unge. Men mamma, du har en 6:a guld som är bara typ 2månader gammal, den får jag och du får köpa en ny, din julklapp. Ja ba, men JAAAAA det skulle ju kunna gå, eventuellt, kanske...fråga pappa först. Ungen frågar, pappan svarar:- OK!!! Men alltså vad är det här, jag smäller av. Jag hör i syne...nä, huxflux blir jag av med mobilen och nu siter jag här med en stor dator i knät ist...och en mobil mindre...undra när tomten kommer med en ny till mig...om 1månad (dessutom fyller jag ju 4.0 i januari så jag får väl ta det som en kombinerad jul/födelsedagspresent). Ibland gillar jag mina barn lite extra mycket. Kanske inte är så farligt att fylla år ändå.

Nä nu ska jag lukta på mina 2 minsta och bara njuta av att slippa sätta alarmet på 06.00 i morgonbitti...


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards