Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 3 november 2015

Av maria - 3 november 2015 17:27

Ska försöka återberätta besöket på Barn idag, är mera förvirrad nu än innan tror jag. Det var jag, Anders och mamma hade vi tagit med som kunde ställa dom rätta frågorna och översätta läkarspråket till ren svenska, men läkaren pratade ganska bra svenska och lämnade dom där svåra latinorden för sig själv. Och en trevlig liten läkarstudent hade han som tro det eller ej hade skrivit en uppsats och använt sig av mammas gammla artiklar som hon har skrivit . Kul när kunskapen går runt i generationerna. Åter till Alfred. Vi kollade på proverna som hade gjorts och läkaren bände och böjde på Alfred och jag såg på honom hur ont det gjorde men han är en snäll, lite blyg pojke som inte säger så mkt. Läkaren funderar, tittar på provsvaren och tittar på Alfred och säger:- Jag hittar ingen rimlig förklaring till varför du har så här ont. Ett positivt är att ingenting tyder på ngt reumatiskt men att det går åt fel håll och blir sämre är ju inte heller en bra prognos känns det som. Vi sa båda att :- Nä, vi är inte riktigt nöjda utan vi vill ha en mera utförlig utredning och underskötning, vi vill för Alfreds skull ha en diagnos eller bara en så vettig förklaring som möjligt när man har gjort det man kan för att ta reda på det. Vi nöjer oss inte riktigt ännu med att bara acceptera att det är så här det är med bättre skor, sjukgymnastik och ipren som ordination. Men när samtliga möjliga prover och underskötningar har gjorts och man fortfarande inte kan ge en rimlig förklaring ja då, då får vi börja förlika oss med att detta är hans vardag nu och bara vänta på att den vardagen ska vända. Läkern lyssnade på oss och beställde mera prover som ej hade tagits, 5 rör fylldes och nu är det bara att vänta. Får vi ett svar eller får vi acceptera...

Ett bra idag är att han har blivit beviljad skolskjuts och slipper vara beroende av mig och mina tider, han får åka skolskjuts från dörr till dörr. Jag vet att han kommer i tid till skolan och jag vet att jag får hem honom. 


Svidade sedan om i hjärnan från orolig morsa till skolmorsa och hastade till skolan och hade en intressant föreläsning-Näringslära. Förra veckans hygienrutiner och dagen näringslära innebär Hysteriskt rädd för baciller och hysteriskt rädd för socker, fett, majsstärkelse och rött kött. Men vet att ska jag få i mig en dagsdos av vitamin D bör jag äta 23 ägg...och äta fet fisk och att 1 banan innehåller motsvarande 6 sockerbitar. Men broccoli och sallad är bra, fast det visste jag ju redan. Jag fortsätter äta som jag gör dvs det jag är sugen på och dricker ohyggligt mkt läsk så sockret skjuter i höjden och ger mig överlevnads kickar...tar en chokladbit och dricker ett glas vin på helgen. 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards