Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 18 november 2015

Av maria - 18 november 2015 20:11

Onsdag och har haft ledig dag, och nu väntas en 4dagars intensivt jobb, torsdag-söndag. Det är en stor omställning för oss alla att mamma jobbar kvällar och helger. Vem städar, vem tvättar och vem lagar maten...jo morsan fast hon gör allting i förebyggande syfte. Kokar mat och kyler ner och ställer undan i garagret, tvättar kläder och stoppar undan tvätt lite här och lite där samt rafsar runt i toan en snabbis och hoppas på att det är rent ända till söndag då hon kliver av helg passet. Fick hem en sjuk Arvid idag vilket inte ingår i planerna direkt, pappan har mega mycket på jobbet och mamman kan inte heller vara hemma...Bästa svärpäronen ställer upp-Tack  mormorn är ute och reser så hon går bort. På fredag har Alfred tid hos sjukgymnast Kalla och vi hoppas verkligen på honom. 

Usch det är så mkt elände i världen nu, man orkar liksom inte. Alla ens egna problem blir så pytte, pytte små man vågar inte ens tycka synd om sig själv. Men så tänker jag i andra andetaget att det är ju ens nära som är viktiga. Börja måna om dina egna, sen kan du rädda världen om du har ork kvar till det. 

Vi lever i en ganska jobbig period nu dels med Alfred och andra barn med särskilda behov. All min energi är slut nu jag går på reserver. Från att varit sjukskriven i näsan 2år, till att plugga, förvisso på heltid till att gå till en arbetsplats på heltid är en jätte, jätte omställning och tuffare än man kan tänka sig. Men jag ska ta mig igenom det och klara det med lite energi-reserver kvar...Appropå min arbetsplats så har jag varit där i 2 dagar nu och det är sjukt roligt. Allt vi har läst i teorin nu ska ut i praktiken...samt en massa som vi inte hunnit läsa ännu. Ska få gå med en sjuksköterska en dag om vi får ihop det och få följa hennes arbetsuppgifter en dag...drömmen är ju att en dag få en skylt där det står Maria Barnsjuksköterska, få se om det förblir en dröm eller inte...förmodligen en dröm men drömmar är bra dom också, man lever och kommer långt på drömmar.

Jag har storhandlat idag, från soffan med typ pyjamas och mys tofflorna...jag valde mellan att dra ut 2 bångstyriga ungar i regnet eller sätta mig bekvämt i soffan, tända en brasa och klicka hem alla varor...Jag valde det sista alternativet. Det kommer med hemlevernas i morgon efter jobbet. Där sparade jag på lite extra energi till ngt annat...det tar sig...


 


Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards