Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 26 juli 2014

Av maria - 26 juli 2014 16:00

Uff är över får våran del det här året, tyvärr såg jag inte en enda match pga logistiken i familjen och värmen samt andra faktorer just nu. Men barnen har haft roligt så länge det varade och pappaanders har sett på så många matcher han kunnat. Kört emellen som en iller och tagit varannan unges match för att vara rättvis. Han är bäst min fina  Nu vilar han efter en intesiv helg. Det är han värd. Han har fått tinitus, spottat blod och varit ganska trött med tidiga mornar...även karlar kan bli smått stressade...Tre badar i poolen, en är och badar med en kompis i Stöcksö, en är på vift, en sköter om pappa som vilar. Själv passar jag på att dra mid undan en stund och ägna mig åt det jag gillar allra bäst. Har tänkt grilla ikväll, men vet inte om vi steks levande om jag tänder på grillen. 

Tvättar fortfarande sen efter semestertrippen (kom hem i söndags), men jag tar det väldigt lugnt, nån maskin per dag. Och med tanke på högtrycket som dragit in över oss hamnar det väldigt lite i tvättkorgarna nu. Vi går i så lite som möjligt på kroppen. Minna fick vara utan blöja häromdagen vilket resulterade i två korvar på altanen, så skönt. Hon blev dock rädd för sig själv och fattade nog inte vad som kom ut från henne så hon skrek och var inte nöjd.  Jag sa till Arvid:-Men oj så varmt det är! 

:-Ta av dig kläderna då, svarar han...jag har en tunn klänning på mig.

Och börjar ta av mig. Han gapskrattar, nä det är klart jag kan ju inte gå omkring i bara skinnet heller...hur skulle det se ut...otäckt  Jag är förövrigt inte lika hög idag utan ligger mera på en jämn nivå...sov dock dåligt eftersom jag var så speedad igår kväll...


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards