Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg under juli 2014

Av maria - 31 juli 2014 22:34

Det har varit en intensiv dag, mycket har hänt. Både bra grejer och mindre bra grejer. Nea kröp tillslut fram och erkände att det var hon som hade sprayat på bilen, vilket vi redan visste men ville att hon själv skulle erkänna. Vi har försökt att fira Olivia så gott det går. Ätit gott och avslutade med en jätte god tårta...men middagen blev rubbad av olika skäl och lite splittrad. Jag är splittrad, försöker förstå, kan inte just nu...är trött, har hittat tillbaka till mitt rätta jag, dvs då jag sover största delen av dygnet. Försöker LCHF:a går så där, känner mig svullen efter semesterns alla gosaker...känns inte okej, orkar orkar inte...varannan dag ungefär...

Har avverkat 2 födelsedagar på 2 dagar, jätte lätt med LCHF då, not...vi har kommit fram till att av sex möjliga barn kan vi med dom tre första veta längd och vikt på ett ungefär samt tid på dygnet dom föddes...datum är vi dock säkra på   Men dom tre sista finns det ingenting att ta på, 3kg eller just under 3kg...jag vet om dom är födda på natten eller dagen, men tid finns inte en susning...så ska vi sammanfatta det så betyder väl det att vi inte ska ha några flera barn...minnet har liksom svikit oss rejält med åren...sov gott på det.


 

Av maria - 31 juli 2014 15:01

Ja idag är det 16år sedan min Olivia föddes, 16år fattar ni. Det gör inte jag...

Grattis fisen.
Hon har själv bakat sin tårta. Vitchokladmoussetårta. Ska bli smarrigt efter en förbeställd grillmiddag. Kommer att rulla fram sen.
Och jag hittade igen JB inatt och har fått sova-tack för det. Och det är väl räddningen för...


Vi tyckte det var hemskt då hon pimpade fotpallen. Idag gick hon steget längre och fixade bilen åt oss...tackarrr. Men vi föredrar att lämna in bilen som lagar diverse skador. Tror jag ska ta en stor kaffe och även bjuda pappaanders på en dubbel. Han jagar inte upp sig i onödan men nu är han smått arg.

Av maria - 30 juli 2014 23:32

Efter 2 näst intill sömnlösa nätter går vi nu in på den tredje. Klarvaken och inte ett dugg trött, trots att det blev en sen vinkväll igår. Det kliar i mina fingrar så jag måste få skriva av mig litegrann. Vi har som sagt firat en 14åring idag och i morgon blire en nybakad 16åring...Olivias tur...min först födda börjar på att bli riktigt stor. Jag har ju min 5liters glassförpackning så vi borde klara morgondagens kalas också. Hon har iof beställt en vitchokladmoussetårta...får se vad jag kan åstadkomma. Nu ska jag surfa runt och fortsätta leta efter John Blund.


 



Av maria - 30 juli 2014 17:54

Elsa fyller 14år...jag fick ett sms imorse.:- Nu får ni komma och sjunga. Härligt.

Smink som vi köpte i huvudstaden och en påse från Hollister. Gömde sig i paketen.

Av maria - 30 juli 2014 01:09

Ännu en fantastisk dag är över och har gått över till en ny dag. Jag har sovit 2timmari natt men är inte på långa vägar trött...liiite jobbigt. Först har jag gjort stan och ätit lunch med en gammal kollega...mycket trevligt.Sen handla, laga mat och röja upp efter kidzen. Bästa kompisen ringer (Veronica Persson med kompany), och vill umgås, absolut...jag är på. Vin, snacks och trevligheter...nu är det mitt i natten och jag är klar vaken. Natt nr 2 utan sömn är på intågande och jag får se hur länge det håller på...speed 200...


 

Av maria - 29 juli 2014 01:22

Ligger vaken i ett hus som sover, iaf dom på nedervåningen. Övervåningen är jag osäker på om den sover.  Känner mig inte trött alls, skulle kunna ta på mig skorna och gå till jordens ände. Det är lite jobbigt, då jag blir så rastlös och det kliar i fingrarna. Ögonen är superpigga och hjärnan går på högvarv. Jag blir lite rädd att jag har hamnat i något som kommer att snurra runt ett tag, jag känner igen känslan så väl. Jag slår liksom knut på mig själv. Speedar upp mig och går igång tills det tar stopp och jag går in i en depression. Jag ligger vaken och dricker bubbelvatten, jag är beroende av bubbelvatten som om det vore ja, just det bubbelvatten. Kan lätt dricka 1,5liter per dag. Och våran bubbelvattensmaskin är trasig så gissa om jag drar hem bubbelvatten från affären. Skäms varje gång, illa illa för miljön. Men jag blir elak om jag inte får bubbelvatten. 

Idag, eller igår rättare sagt (kl är ju faktiskt snart halv två på natten) var vi till en barndomskompis till Anders och hans fru i deras nygamla hus. Fick god mat och trevligt sällskap. Vi tog med oss dom tre små barnen bara och tänkte:-Så skönt med bara tre. Ack så vi bedrog oss...Dom var ju mera vilda än tama minst sagt och gick nästan lös på inredningen. Få se om vi fårkomma tillbaka, jag förstår helt klart varför om inte...Men ni är Välkomna hem till oss Krister och Johanna! Hemma hade det gått lugnare till. Olivia hade fått förtroende att grilla vilket hon fixade med bravur...det är inte klokt. Nu kan man snart bara luta sig tillbaka, pilla sig i naveln och titta på när andra jobbar. Och på torsdag fyller hon 16 år, det är ännu mera konstigt. Men först ska vi på onsdag fira en 14 åring vilket är helt galet. 

Nu ska jag surfa runt, läsa bloggar och hitta igen John Blund om inte får jag stiga på tåget i morgon kväll.


 


Av maria - 27 juli 2014 20:15

Sådärja, ännu en varm kvav dag lider mot sitt slut. Nea har pimpat fotpallen



Minna var jätte trött och somnade här och nu

Vi har fått hem lite mjölk

Borde räcka några dagar.
Förövrigt lugnt på torpet. Jag försökte mig på att göra en köttfärspaj på filodeg. Asså vad är det för något. Gick ju inte att samarbeta med all. Men köttfärsen blev ju god och salladen till. Ska få i säng några till innan jag på riktigt kan slappna av.

Av maria - 26 juli 2014 16:00

Uff är över får våran del det här året, tyvärr såg jag inte en enda match pga logistiken i familjen och värmen samt andra faktorer just nu. Men barnen har haft roligt så länge det varade och pappaanders har sett på så många matcher han kunnat. Kört emellen som en iller och tagit varannan unges match för att vara rättvis. Han är bäst min fina  Nu vilar han efter en intesiv helg. Det är han värd. Han har fått tinitus, spottat blod och varit ganska trött med tidiga mornar...även karlar kan bli smått stressade...Tre badar i poolen, en är och badar med en kompis i Stöcksö, en är på vift, en sköter om pappa som vilar. Själv passar jag på att dra mid undan en stund och ägna mig åt det jag gillar allra bäst. Har tänkt grilla ikväll, men vet inte om vi steks levande om jag tänder på grillen. 

Tvättar fortfarande sen efter semestertrippen (kom hem i söndags), men jag tar det väldigt lugnt, nån maskin per dag. Och med tanke på högtrycket som dragit in över oss hamnar det väldigt lite i tvättkorgarna nu. Vi går i så lite som möjligt på kroppen. Minna fick vara utan blöja häromdagen vilket resulterade i två korvar på altanen, så skönt. Hon blev dock rädd för sig själv och fattade nog inte vad som kom ut från henne så hon skrek och var inte nöjd.  Jag sa till Arvid:-Men oj så varmt det är! 

:-Ta av dig kläderna då, svarar han...jag har en tunn klänning på mig.

Och börjar ta av mig. Han gapskrattar, nä det är klart jag kan ju inte gå omkring i bara skinnet heller...hur skulle det se ut...otäckt  Jag är förövrigt inte lika hög idag utan ligger mera på en jämn nivå...sov dock dåligt eftersom jag var så speedad igår kväll...


 

Ovido - Quiz & Flashcards