Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 6 mars 2013

Av maria - 6 mars 2013 19:34

Dygnet from hell är snart över...natten var i det värsta i sitt slag (kändes det som inatt iaf)...Minna satte igång vid midnatt och skrek oavbrutet i ca 2timmar, mitt i natten då man vill sova, iaf vila om det inte är för mycket begärt. Och där emellan skreks det inifrån Arvid och Neas rum...och kl 04.00 hörde jag hur Arvid sa:-Jag vill kliva upp!!! Nämen det är ju inte klokt, fyra på natten...vad är det för fel när ungar inte vill sova...bästa sysselsättningen på dygnet...sen jobba till halv fem och när jag kommer hem bryter rond 2 ut...Minna somnar på pappaanders axel typ kl 16.45, på tok för tidigt, Arvid sätter igång och skriker lagom till middag då inte spagetti & köttfärssås föll honom i smaken...för att sen fortsätta in i v-rummet och kissa ner sig...underbart...härligt med ungar som går sin egen väg...vi väcker Minna som är nöjd då hon hamnar i matstolen, ena skriker för att han inte vill äta, och den andre skriker för att hon får vänta 1 sekund för länge innan maten hamnar i hennes mun... sen bryter rond 3 ut!!! Hon och Arvid skriker i kapp och välling är ett faktum och ända sättet att få tyst på ungarna iaf för ett par tre minuter...skynda, skynda...andas, gå på toa, snyt näsan, ja, allt du bara hinner göra på dessa få minuter...nu sover 1/3 del och 2/3 delar ligger...bara jag och tv'n i vardagsrummet. Snart bara tv'n, då jag ganska säkert faller för kudden innan ni vet ordet av det. Önskar mig själv en lugn och fridfull natt, må ungarna sova...


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards