Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg under februari 2013

Av maria - 27 februari 2013 13:48

Ännu en dags Vabbande, men idag är det en bra dag...febern är borta och solen tittar då och då fram så jag hoppas på lite utelek senare idag när babyn har behagat sova färdigt i garaget. Rastlös som jag är satte jag en bulldeg imorse och innan kl slagit 09.00 doftade det ljuvligt...men nu rymms det inga mera bullar i våran frys så vi fick åka med en bull-leverans till pappaanders jobb. Gubbarna blev nog glada i magarna så där lagom efter lunch  . Och på vägen hem bjöd Frasse in oss på lunch, tokigt men gott, gott...Och när jag stökat undan våra brickor och höll på att  klä på ungarna, kryper Nea (såklart) in under bordet och stoppar in alla rester hon hittar från golvet, på Frasses...ve och fasa...vem vet...det kanske inte ens var våra rester som ligger i hennes mage nu och gottar sig...Vill bara förtydliga mig...kräks hon nu kan det mycket väl bero på hennes klåfingerhet, och inte förhoppningsvis maginfluensa...nä, då får dom hellre suga på kundvagns-handtaget (men det är väl lika skitigt, om inte värre)...Jag är iaf glad för när vi lixs var på Teg passade jag på att besöka expo och fick med mig en påse hem...


 

Av maria - 26 februari 2013 13:45

Nämen, 1 och en halv dag drygt fick jag jobba...när dom ringde sa jag att är det från Tvillingen svarar jag inte...men hur hyggligt är det då...Arvid har fått febran...låg och sov i soffan. Men jag föredrar febran långt före kräkan...blir några dagars vab och ser var det tar oss, hela skaran eller bara halva månne...Elsa praoar på småungarnars dagis, man får se det som att hon tar min plats, hon och pappaanders är dom som står för arbetsinsatsen i familjen...inte illa...dom ska lära sig var pengarna kommer ifrån, ungarna...ingenting är gratis. Mera kaffe och en bulle på det. Trevlig tisdag   


 

Av maria - 24 februari 2013 16:18

Äntligen, äntligen är alla friska, solen skiner och vi har inga tider att passa...vad passar inte bättre än en tur till Bränberget, grilla korv, åka skidor, äta bullar och andas frisk luft...men då vi börjar kolla runt bland skidutrustningen ser vi till våran fasa att Alfred har ju inga skidor som passar...blocket!!! Tackar vet jag blocket...pappaanders kastar sig ut på köp och säljsajten och på noll sekunder hittar han ett par skidor, och ringer och dom finns kvar! Kan man ha mera flyt eller...kastar sig in i bilen och åker och handlar...Så då var vi påväg...


 


 


och när vagnen är upptagen av syrran och John Blund överraskar en bara så där, så finns ju andra möjligheter...


Nu ska det stekas heta burgare kryddade med red curry och vitlök...ska ta död på alla ev. bassilusker som kan tänkas komma över en natt  ...


 

Av maria - 23 februari 2013 21:35


mammamaria listar, att få ihop 3 vardags problem...


3:deje plats har vi: Hur man får ihop och samordnar en innebandy match och en hockey match samt håller markservicen flytande för dom som är kvar hemma...samtidigt...sug på den ni...


2:a plats har vi: Hur i friden ska man hinna ut och njuta av vårsolen några få minuter (och då räknas inte till och från bilen)...


1:a plats har vi: Hur tänkte jag när jag skulle laga mat...ensam hemma med kidsen...




nu sover dom...och vi blev trots allt mätta och belåtna...


 




Av maria - 21 februari 2013 20:49

Kväller och tre av sex sover, snart sover nog jag också...dagen har varit en gott & blandad dag...ena stunden har hon (sjuklingen) varit lite varm, trött och hängig för att nästa leva rövare i skogen...Hon har, haft sönder en sån där trollstav med vatten och glitter man finner på välsorterade lekskasaffärer, det var glitter överallt i deras rum kändes det som. På golvet, mattorna, väggen, leksakerna, små-stolarna...som tur var (för henne) var jag fortfarande på gott humör så jag torkade och torkade och torkade utan att gnälla...men det glittrar fortfarande...partylights, kan man säga, all over the place  ...sen hann hon med en typ av kroppsmålning under lunchen med lingonsylten, lingonsylt all over the place, kan man säga, och ungefär samma sak hände med yoghurten under mellanmålet...köksblommorna fick sig en omgång och är nu pimpade samt saknar en del blad...och just det frukost mackan åkte kana ned för hennes ben och landade i soffan imorse...vi slutar där, jag får huvudvärk bara jag tänker tillbaka...

En klädleverans fick vi, fin fina ärve kläder-Tack!!! (Jenny Mårtensson) Nea valde snabbt sina favoriter...


 


glitter-skor, 2 par tofflor en för stor munk-jacka och en lite för liten mössa (fast den satt som smäck)...Go natt  nu ska jag mysa med gubben en kort stund i soffan...


 

Av maria - 21 februari 2013 07:52

Nämen, jag fick ju jobba 1 dag den här veckan iaf...igår då jag precis höll på falla för John Blund kraxades det i rummet bredvid...Nea Nilsson,NEEEEEEJ!!!!! Varför...lägg av. Nu ligger hon och har fått ärva syrrans hosta och har säkert dragit på sig lite av febran också...jag gillar att ärva, kläder inte sjukdomar...gilla läget och ladda om. Jag ger ju iaf försäkringskassan jobb samt mina kollegor, (som får ta över mina arbetsuppgifter på bekostnad av att jag har ett halvt dussin ungar här hemma, varav tre iaf turas om att vara sjuk), som jag lämnar i ur och skur-förlåt, jag gillar  er  ...jag är inte så säkert på att det är ömsesidigt  . Idag får jag sköta om mina fina, kanske ordna ett kalas då Nea skulle på Bu & Bä's 3 års kalas på förskolan...fest är ju bland det roligaste som finns...baka lite chokladbollar och kalasa ska vi väl orka med...Grattis Bu & Bä! 


 

Av maria - 19 februari 2013 10:06

Idag är en bra dag förutom att ungarna skriker som aldrig förr och jag har dragit igång ett bullbak...oruttinerat, hur tänkte jag osv...jag vet...men jag mår äntligen bra och har (nästan) ingen huvudvärk. Jippi, målet är att gå på jobbet imorgon och ungarna ska få vara på förskolan...Att bara ligga och inte orka med mig själv nästan är liksom inte min grej...men idag tänker jag ta igen alla sjukdagar och baka, städa och vara steget före och förbereda...Vi tittar ju på Familjen annorlunda och jag förvånas varje gång hur alla alltid ska hjälpa till...det ska stor-handlas med 10 ungar, det ska göras pic-nic korgar med 10 ungar och det ska shoppas kläder med 8 ungar...Jag lovar, det går inte till så... åtminstone inte i våran familj, men vi har ju förvisso endast 6 ungar...handla gör jag gärna solo och köket är min fristad, shoppa kläder, ja, gör vi det gör vi det åt 1 åt gången, möjligen åt 2 st och det ska gå snabbt, fort och effektivt samt vara billigt...gärna halva rea-priset. Visst är det lite ett spel för galleriet, vad kallas det för...bra tv, eller...men jag måste titta och kommentera och förundras och längta efter flera barn   (det där läste ni inte och det är inget jag har sagt högt heller för pappaanders)...skön tisdag på er  


 

Av maria - 17 februari 2013 19:49

Nämen, vad tror ni. Jag säger upp mig från jobbet, säger upp småungarnars förskoleplats samt börjar med hemundervisning...vi är ju ändå aldrig på våra jobb, eller så blir vi uppsagda, risken finns ju. Minna har fått nån hemsk hosta, tack och lov ingen feber ännu, ni vet så där att man gärna vill hosta åt henne så det riktigt släpper. Och jag, ja, jag satte igång att kräkas och skita       så här lagom till middagstid...och NEJ!!! Det är inte en ny graviditet...jag är säker på att det kallas för maginfluensa, (nu är det bara Olivia kvar då), sen tar vi rundan, snälla bara 1 gång tilldet blir mera sport på det viset Då kanske vi är klara och friska till påsk eller nåt, i värsta fall till pingst ...Så det blir till att VABBA imorgon på Minna-hostan och hon får VAMMA (vård-av-sjukmamma) för att ta hand om mig. Och dom andra, ja, dom får helt enkelt finna sig i att ingen har tid för dom...Jag tackar för paddor,datorer,tv och wii-spel...micron som kokar maten och våtservetter som snabbt och enkelt rengör skitiga ungar både där fram och där bak...magen min har lugnat ner sig men jag vågar inte tro på nåt mirakel...ska ta ett stort glas coca cola och hoppas på att det stannar kvar...önska mig lycka till...


  

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards