Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 25 oktober 2013

Av maria - 25 oktober 2013 21:18

Ja, man vet aldrig hur dagen ska bli när man slår upp ögonen på morgonen. Vill man bara slå igen dom igen eller blir det en sån där underbar dag...spänning förgyller livet   Min dag blev följande: Jag fick för mig att jag efter frukost skulle ta mina tre följeslagare till en lekpark för lite lek innan ett kort besök på stormarknaden (trodde väl i mitt stilla sinne att det skulle bli ett lugnare besök så, då dom var lite av-lekta om ni fattar). Oruttinerat skippade jag galonkläder och stoppade in mina rätt så rena ungar i bilen mot lekparken...Vi lekte...och en stund senare stoppade jag in mina mindre rena ungar i bilen, eller rättare sagt skit skitiga och blöta ungar och styrde mot stormarknaden. Någon hade jag helst satt i takboxen om det varit lagligt. Vi skulle skicka iväg ett brev till kusin Gusten och tog oss en kö-lapp till posten, redan där fick jag plocka fram mutorna. Jag åker aldrig nånstans utan mutor. När jag kom till frukten var mutan slut. Oruttinerat igen. Sen hade jag typ 5 grejor att handla vilket skulle ha tagit mig kanske fem minuter att handla som ensam, nu tog det typ 45 minuter...det skulle skjutas (scannas), varannan gång, nån började klä av sig skorna, tjocksockar, mössa, vantar ja rubbet...med tre ungar i kundvagnen, runt kundvagnen eller framför kundvagnen gör en lätt stressad, jag lovar...men vi kom till kassan och ut till bilen med livet i behåll...


 


och där tappade jag all min diciplin om att sitta på sin plats vid matbordet för att äta bort, är det fredag så är det...själv fick jag ensam i lugn och ro sitta vid köksbordet och äta...smart drag av mig där.


 


när ritpapperet tar slut finner man ingen annan utväg än munnen...


 


och då kan man lätt få hamna i skamvrån...Ja, bilderna är tagna vid olika tillfällen (för den uppmärksamme) och nej vi bestraffar inte våra barn med skamvrån än fast jag helt ärligt kan erkänna att det är oerhört lockande ibland, eller rätt ofta.


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards