Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 24 oktober 2013

Av maria - 24 oktober 2013 17:47

Torsdag=HELG!!! Skönt, riktigt skönt. Har fyllt familjen med mjöl, mjölk och ägg till middag. Gjorde en dubbel sats ugns-pannkaka på 6dl mjöl, 1,5 liter mjölk och 6 ägg, och stekte tunnpannkaka på 1 liter mjölk...så då var vi av med den mjölken, bara att handla ny då man besöker stormarknaden nästa gång  dom äter ju som om måltiden vore den sista ever. Med några för många pannkakor i magen är man så där lagomt dåsig, vad är det det kallas för-paltkoma  ...orkar inte röra på mig eller göra nåt särskilt i kväll utan tänker samla krafter inför helgen som komma skall...tänker inte rapa upp allting men endel sportsammanhang skulle jag tro ligger på schemat. Ibland undrar jag helt ärligt hur vi tänkte och hur vi överhuvudtaget får ihop ett liv med så pass lite marginal med allting som ska gå ihop med varandra...ungar ska äta, ungar ska skita, ungar ska sova, ungar får inte sova, ungar ska skjutsas, ungar ska hämtas, maten ska handlas, maten ska lagas, huset ska städas, tvätten ska tvättas, tvätten ska hängas, ungar ska duschas, ungar ska smörjas, ungar ska till tandläkaren, ungar ska till läkaren. Själv ska du bara överleva detta  fattar ni? Jag fattar i allafall ingenting! Men det är kanske därför man står på benen just se pass...


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards