Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 11 oktober 2013

Av maria - 11 oktober 2013 19:18

Veckans bästa dag är kommen och snart förbi. Har mer eller mindre legat i soffan stora delar av dagen och tagit igen mig...måste ha drabbats av stora höst-tröttan. Ungarna har släppts vind för våg...ja, jag har ju gett dom mat och så...men inte så mycket mera...jo, bytt blöjor och torkat skitrumpor, sånt kommer man inte undan hur mycket man än försöker. Sen när Olivia kom hem där på em hade jag gjort upp om barnvakt och jag skulle få åka och klippa mig, ego-tid, mammamaria-tid...underbart. Hade även lite fix att uträtta så jag drog lite tidigare...asså, fattar ni, att få gå helt ensam i lugn och ro ut och in i affärer och höra andras ungar skrika är näst intill ett påhitt...men jag njöt i fulla drag och stängde bara av. Stängde av hörapparaten och gjorde mitt. Åkte nöjd och belåten därifrån med hälften så mycket hår kvar på skallen. Nu blire fredagsmys för att sen ställa alarmet åt pappaanders...och i morgon ska Arvid och Nea få gå på bio-Alfons Åberg med mormorn så dom är upp i gasen och förväntansfulla. Det går bra för våran hockey- pojk uppe i Skellefteå, helgen ser så här långt ut at bli ett minne värt  


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards