Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 24 juli 2011

Av maria - 24 juli 2011 19:34

Det sitter perfekt med en regnig dag faktiskt...har fått ungarna att städa på övervåningen och själv har jag fyllt frysen med bullar och annat gott...så nu får solen skina igen så vi kan dra på stranden och bättra på solbrännan... ,såg just på väderleksrapporten ser ut att bli kanonväder onsdag och torsdag,dagarna innan kanske man får ta itu med tomten-klippa gräset och dyl. Nu har jag räknat in barnen,det saknas bara en och han vet jag med säkerhet var han befinner sig...två är dax att stoppa till sängs och vips så blev det lugnt för en stund...

Av maria - 24 juli 2011 10:56

Nu har vi gjort det...det hände igår och jag skäms en aningen...som sagt så var vi ju på grillmiddag hos våra goda vänner och eftersom vi hade tänkt åka och spela minigolf så tog vi bilen trots att vi bor i samma by...vi släppte ut alla ungar,tog tag i packningen som alltid hänger med då vi ska nånstans,skötväska,extra kläder,lite gotta till kvällen mm samt Neas matstol som vi inte skulle kunna överleva utan känns det som...väl inne hos dom goda vännerna placerar jag mig i köket och pappaanders går ut till grillmästaren på baksidan...jag går ut och pratar med dom,dukar fram lite och så...sen slår det mig:-Men var är NEA??? Pappaanders ser lika förvånad ut som jag...I BILEN!!! Vi rusar till bilen på framsidan-och mkt riktigt där sitter hon och undrar när vi ska komma och hämta henne...Vill bara förtydliga att flickebarnet var glad när vi hämtade henne och hon hade nog bara suttit där 5-7min även om det kändes som en hel kväll...och när Anders öppnade bildörren och plockade ut henne sa hon:- Tack (fast som sin bror med ett K ist för ett T)...Ja,det kan även hända den bäste...och nu har vi "glömt" bort en i mängden...

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards