Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 29 juli 2011

Av maria - 29 juli 2011 20:45

Nu har jag skjutsat några brudar på disco...och jag kände mig riktigt trygg när jag åkte därifrån. Vid entren stod där ca sju st ordningsvakter med gula skjortor-precis som på krogen. Mammamaria kan gå i säng med ett lugn...sen la jag märke till vad man ska ha på sig nu för tiden (iaf om man är tonåring). Korta jeansshorts ett tajt,lite längre linne och utanpå det ett lite kortare vidare linne...långt utsläppt hår på det...det var bara att vända på klacken för min del...säckiga,svarta mammabyxor och en svart långärmad tröja,med håret uppsatt i hästsvans var helt fel outfit för detta forum. Nä,annat var det när jag var ung...stentvättade lååånga jeans,gärna med kilar och en långärmad tröja med axelvaddar:-) Det var tider det!!!

Jag kan inte låta bli att tänka på hur dom ska frysa till vintern om det ska gås på disco i den utstyrseln...

Av maria - 29 juli 2011 17:01

Vilken dag...idag har vi haft en göra-allt-man-kan-på-en-dag...häng med om ni hinner...obs...det går undan...


  dagen började på minigolfbanan på umeå camping...


  där vissa spelade minigolf medans andra...


  åt varmkorv eller...


  befann sig i himmelsriket...på en äng full med vackra gula blommor;)


  sen blev det minibilar på miniland...vissa rymdes nästan inte i bilarna och vissa behövde hjälp med att ratta...då är det tur med många ungar som kan hjälpa varandra...(jo,där ser ni det finns fördelar med storfamilj också-till er som tvekar tänkte jag).


Sen avslutade vi dagen på Umeå fotbollsfestival och match för flickor-98/99...

oavgjort!!!


Nu raskt över till kvällens stora händelser-först ut ett 13års kalas där dock endast 13åringar är inbjudna skulle jag tro,sen ska jag vara taxi åt tonåringarna till discot för alla fotbollsfestivaldeltagare...det är från 13år och uppåt,undrar om dom släpper in gravida,halvt utslitna 5 barns mammor på 35+...vi får väl se...(annars sitter jag väl i bilen och spejar bara:-D


Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards