Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 20 december 2014

Av maria - 20 december 2014 16:50

Det närmar sig med stormsteg, snart smäller det och en skräckblandat förtjusning fyller vardagsrummet. Är tomten farlig eller bara snäll som kommer med klappar. Och varför envisas mamma och pappa med att jag måste krama tomten, hen är ju läskig med skägg och otäck röst...det är tur att det bara är 1 gång per år som tomten besöker stugorna, både för barnen och för föräldrarna. Idag tog vi iaf sovmorgon och som straff när vi klev upp hade kidzen möblerat om i vardagsrummet...flyttat pyntet från granen till en stol...kreativa barn, mycket.

Sen en hockeymatch som slutade med vinst  Nu har jag bytt ut ett eget barn mot ett lånebarn, Alfred har sin bättre hälft från hockeymålet här på middag och sova-över-gäst...en björklöven målvakt till alltså...roligt när dom vidgar sina vyer och börjar umgås med vänner från andra delar av staden. Min sida av staden dessutom-Östteg rockar... Nu ska vi snart äta oxfile, potatisgratäng, kantarellsås och toppa det med en chokladmousse..lite godis och chips på det läsk och ett glas vin så är vi i fin form allesammans vill jag lova...


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards