Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 17 december 2014

Av maria - 17 december 2014 09:59

Jag borde ge mig ut i julklappsdjungeln. Även fast vi har köpt en hel del på nätet har vi väl ca hälften kvar.

Jag borde ge mig ut och inhandla inslagspapper med julmotiv på, tejp, krullsnören och annat skoj att slå in klapparna i.

Jag borde börja planera för det kommande 3års kalaset på söndag.

Jag borde ge mig i kast med att börja röja och riktigt storstäda och få någon ordning. Dvs baka mjölk och äggfria bakverk, eller bara köpa glass och strössel.

Jag borde ta ta i att börja beställa och få iväg min mega matbeställning som ska täcka över julehelgen.

Jag borde så mycket men orkar så lite...magsjukan har gett med sig men orken försvann och lite av glädjen över julen...jag vill verkligen fira julen med mycket mat och paket och glada barn men får absolut ingenting gjort. Igår skrev jag en stor matbeställning i ett kollegieblock som jag hade letat i typ en halv timma, sen på kvällen då jag skulle sätta mig ner med datorn var hela kollegieblocket borta...eller rättare sagt jag hade glömt var jag hade lagt det...Jag blir så less på mig själv, hur svårt kan det vara med bara liiite minne, är det för mycket begärt eller. När jag tillslut av en slump trillade över kollegieblocket hade jag tappat lusten för att skicka in en beställning som tar min ca 1timme att göra. Så nu får den vänta tills jag känner för det...

Kryper ner under filten i soffan och bara inväntar på energin...


 



Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards