Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 15 december 2014

Av maria - 15 december 2014 21:29

Ikväll 



borstar vi tänderna med handsprit...Jag och Alfred har fått kräkan, det värsta av det värsta man kan tänka sig...ännu värre blire om dom små får det...dom har ju inget suntförnuft utan kräks ju lite här och lite där...så nu har jag ställt ut lite hinkar och hoppas att dom träffar i dom...

Sen är det bara att vänta och se hur många som faller dit under natten. I värsta fall har vi 6st till i kräk-gänget och i bästa fall är det bara vi 2 som ligger i varsin sida av soffan och håller munnen stängd.

Jag verkligen ogillar kräkan-usch.

Farmor och farfar gjorde förövrigt ett jätte bra jobb med ungarna och fick med sig endel klappar hem. Samt samtliga tre ungar, bra jobbat.


   

Av maria - 15 december 2014 15:22

Dryga veckan kvar till julafton och familjen har lagomt till det fått in någon typ av maginfluensa. Jag har haft sällskap hemma idag av en med magont som tillslut fick ut bacillerna utanför sjukhuset. Ja, jag var tvungen att ta med honom på mitt ärende idag och han fick sitta utanför stängd dörr och läsa hockeytidning. Sen var det järnet ut i friska luften och lätta på trycket-duktig pojke som sköter det där själv. Undertiden var jag på apoteket och roade mig med att köpa lusshampo...äntligen, det var ju typ bara förra månaden. Men dom trivs i långt, mörkt lockigt och rakt för den delen också i dom där små lus-rackarna...dom kommer och går med jämna mellanrum våra numera extra familjemedlemmar. Dom är små men ack så verkliga, kliiga och irriterande. 

Själv skulle jag till tandläkaren imorgon men har avbokat med risk för kräkvarning, känner mig inte riktigt bekväm med att ligga och gapa och någon ska titta in i min mun om det nu skulle vara så att jag har dom där kräk bacillerna...

Sen på fredag ska jag till njurmedicin och förhoppningsvis få svar på mina 1000 prover jag har gjort.

Nu är småbarnen med farfars och går omkring på Childrens House så dom får ett litet hum om vad dom önskar sig. Barnen går och pekar, farfar ser till att dom blir distraherade och farmor handlar...jag tror att det är så det går till då dom handlar julklappar till barnbarnen. Ganska smart ändå...Min mamma satt framför datorn hemma hos sig och jag satt framför datorn hemma hos mig. Vi var på samma sida och jag sa vad som skulle passa till respektive barnbarn och hon stoppade i varukorgen, sände iväg, betalade och nu väntar vi bara på det stora paketet...ganska smart det också tycker jag...jularna nu förtiden är en fröjd då det kommer till paket shopping...och Nej, jag är inte färdig ännu...jag har inte lust just nu, vi hinner, till helgen eller nåt. Ni vet ju att jag jobbar som bäst under press...Jag lagar hellre mat och bakar, nu ska jag göra potatis och purjolökssoppa med krutonger och knaperstekt bacon...lätt spytt...    


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards