Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 28 april 2013

Av maria - 28 april 2013 20:07

Jag har varit så trött, så trött i helgen men ändå lyckats genomföra det jag hade tänkt och mina måsten...(men det finns ju alltid mera att göra)...imorse tänkte vi försöka det här vi gjorde förr, förr för lääänge, längesedan...ligga och dra sig tills man inte orkade ligga kvar längre i sängen...det gick väl sådär...Vi hade förberett oss väl med att göra i ordning små godisskålar (som dom somnade ifrån på lördagen) och när det i sedvanlig ordning hojtade till inne hos små kidzen kl sex imorse flinade vi bara lite smått och gjorde som vi hade planerat...film, godis och lite dricka...sen krypa tillbaka ner under täcket och hoppas på lite sovmorgon...det tog väl ca 5minuter innan försten ätit klart ur sin godisskål, sen kom dom en efter en in tassandes och sängen togs över av tre vilda ungar...fötter,armar och ben huller om buller...en lampa tänts och en lampa släcks...en gris ( Minnas gosegris-Bamsen) kommer flygande och en snuttefilt hamnar i ansiktet och nu börjar det skrikas efter välling...Vi försökte iaf...Men det har ju varit underbart väder idag så efter frukost skickar jag ut värstingarna med pappaanders och själv jobbar jag på inne med allt jag ligger efter med, för att sen snabba mig ut och njuta av våren jag med...vi grillar korv, cyklar, plockar fram utemöblerna och bara njuter i vårsolen...för att sen ordna med grillning numero 2 och en middagsbjudning (mamma och Hans)...nu ropar sängen på mig och jag är inte sen på att bädda ner mig...just förtillfället känns det som att jag skulle kunna sova i tusen och åter tusen år...  Så trots att klockan bara är tidig kväll så säger vi Godnatt!


 



Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards