Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 7 april 2013

Av maria - 7 april 2013 15:04

Söndag och våren utbyttes under natten till vinter igen, men det brukar ju inte vara så länge...april är ju alltid april. Behöver jag säga att vi har fått tillbaka vårat liv nu då hockeysäsongen är över...fotbollssäsongen har däremot börjat, men det är ju som en smekning...förövrigt är han våran hockey/fotbollsspelare just förtillfället i Bräntis och åker snowboard...kanske nåt att satsa på...jag får iaf handla snygga kläder åt honom. 

Igår hann det hända en hel del efter mitt inlägg...det började brinna i hushållspapperet under middagen (jäklar vad fort det går, man måste ha respekt för eld upptäckte jag), Minna fick en kraftig allergisk reaktion av soja (samma som med ägg, vi var tvungen att ge henne tavegyl, så nu måste vi utesluta all soja också ur hennes kost ett tag), sen bajsade samma unge ur ryggen, som Nea uttryckte sig:- Minna bajsar ur ryggen...Men för att förtydliga mig så har det inte börjat komma avföring från ryggen utan som vi alla förstår så la hon av en sån där dunder rackabajsare som kallas duga...

Nu laddar jag inför en ny vecka (har en sån där mördarvecka igen med 2 kvällsmöten) och är så där präktigt duktig och förbereder allt jag kan. Har rullat och stekt köttbullar fyllda bla med vitlök, timjan och dijonsenap till morgondagens middag för att spara så mycket tid som möjligt, får åka hem på lunchen och skala potatis till moset...kommer hem från jobbet den där kritiska tiden ni vet, då ungarna helst skulle ha ätit i förrgår...


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards