Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg under april 2012

Av maria - 11 april 2012 20:44

Jabbadabbadoooo...iiiha...eller bara äntligen, nu är han såld!!! Och bra fick jag för han också...Ja, nu är det inte pappaanders jag talar om, utan bilen...och det är väl för väl för pappaanders är inte till salu...fort gick det också...köparen kom, köparen åkte, köparen kom igen och köparen åkte igen- med bilen...nu återstår bara ett litet, litet problem, då vi inte fått hem våran nya bil...så det får bli att åka kollektivt med ungarna tillsvidare. Blir en spännande tid. Så är det fullt på lokalbussarna framöver är det bara familjen som är påväg nånstans ...jaga inte upp er för det, jag hoppas att det inte ska bli så långvarigt...


 

Av maria - 11 april 2012 13:55

Det är som på ålderdomshemmet...dom sitter i sina stolar och bara gapar...


 


gäspar hon eller ylar hon efter mera mjölk, jag vet inte så noga...


 


är det för många barn som suttit i den här babysittern eller är det babyn som har druckigt för mycket mjölk, jag vet inte så noga...


 

Av maria - 11 april 2012 06:41

Att vara mammaledig är ju fantastiskt...en massa mys med babyn och dom andra...det ger jag 5 solar av 5 möjliga...då man är frisk, observera frisk. Utvilad, fullt kapabel i hjärnan och kroppen utan några som helst fel...ja, då är det helt underbart men då man är sjuk och outvilad samt inte kapabel till att mysa och vara rolig med ungarna det är då det skulle sitta fint att kunna ringa försäkringskassan och sjukskriva sig från sin föräldraledighet och dom skickar en vikarie, sen kommer hemtjänsten med matlådor och drar med dammsugaren över golvet åt en...skulle inte det vara helt fantastiskt! Nä, nu yrar du, mammamaria. Gå genast och ta en dejt med iprenmannen. Be honom blanda en dunderkur och drick...


 

Av maria - 10 april 2012 15:13

Då var snart denna dagen till ända...några har ju fått gå på bio, någon ha fått hänga på stan och tro det eller ej men hon kom hem utan påsar...inte jag då utan jag fick med mig en påse hem, och det tackar jag Umeå kommun för...min julklapp från jobbet har spenderats på bästa möjliga plagg. Kommer att bli en favvo i sommar...se bara...


 


pösigt, löst och ledigt...precis som jag vill ha det...

Babyn sov sig igenom mitt stadsbesök förutom en panik ammning i provhytten på Vero-moda...tackar vet jag provhytterna...att jag hade glömt bort att Alfred skulle ha varit på tandläkarhögskolan imorse kl 08.00 gjorde inte så mycket då den nya tiden blev på fredag kl 13.00...bra mkt bättre för min kalender. Gillar eftermiddagstider  


 

Av maria - 10 april 2012 10:18

Hello...Hej...dagens planer kommer att gå att genomföras tack vare mina fin fina svärisar som ställer upp och hjälper mig...tonåringen ska hänga på stan med en kompis och jag har lovat tvåan och trean att få gå på bio med varsin kompis. Undertiden får jag barnvakt åt fyran och femman så jag får lite egentid på stan med sexan. Bättre tisdag kan det väl ändå inte bli...så nu är det dax att packa in alla fåren, nej jag menar barnen i bilen och dra. Hepp 


   

Av maria - 9 april 2012 20:54

Nu är glada påsken äntligen slut...äntligen för att jag måste sluta stoppa i mig en massa onyttigheter,oäntligen för att pappaanders ledighet is over och det blir jag mot barnen resten av veckan...vi avslutade med pompa & ståt med anders familj och jag hade gjort en påskbuffe med VB-ostpaj, kyckling och massa annat gott och farmor bjöd på godaste tårtan , att hon och farfar firade bröllopsdag idag gjorde det genast lite festligare , fram med partyhattarna bara...Arvid stod för underhållningen och drog sitt paradnummer till Eric Saades Popular...Nu sover dom tre yngsta och dom tre äldsta är ute på byn och ränner...pappaanders och mammamaria snarkar ganska säkert omgående i soffan... Nea blev tvärsugen på en liten gurkbit...yammi...mumma...mums...

 


avslutar med ett jätte lyckligt barn över en begad, ärvd tågbana av brorsan... Lycka är... kolla in det avancerade tågbanebygget...(med hjälp av pappan).


 


 

Av maria - 9 april 2012 08:59

Godmorgon Måndag...ja, faktiskt...det är måndag och samtliga i familjen är lediga...kan inte få en bättre start på veckan...dessutom fick vi värsta sovmorgonen till 07.30..det är ju jämförbart med förr i tiden (typ 14år sedan) då vi låg i sängen till långt in på förmiddagen. Skillnaden nu som då är att vi vaknar upp i skilda sängar, i olika rum med olika sängkompisar...och ses i köket över en kaffe...

Idag kommer delar av släkten och det ska umgås och ätas gott...det får bli slutet på påskfirandet för om vi fortsätter så här kommer det att sluta med biggest loser...Q.Nilsson...


 

Av maria - 7 april 2012 14:07

Påskafton och vi börjar på att pigga på oss...nu är det väl mest bara lill palten (babyn=Minna) som är som mest förkyld. Dagen började med en fantastiskt frukost, se bara...


 

allt möjligt gott dukades upp...och stoppades i våra magar...


Sen drog vi två vuxna och fyra av sex barn på stormarknaden, och handlade och handlade...Jag handlade mig en ny stekpanna...ja, jag är lite konstig, men jag har en förkärlek till stekpannor...älskar mina pannor...


 

och jag premiär stekte små prinsisar i min nya kärlek...

Ikväll blire påskfest hos grannarna...fyra vuxna och tio barn...helt galet...

Ovido - Quiz & Flashcards