Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg under mars 2012

Av maria - 30 mars 2012 15:07

Fredag och snart kommer pappaanders hem och helgen kan officiellt börja...något kalas, hockey avslutning och scoutläger står på schemat men ikväll blire myyys för hela veckopengen. Lets dance premiär, och sån gillar familjen...alla dessa töntiga och mindre töntiga familjeprogram gillas av familjen...det dukas upp gotta och samtliga parkerar sig i soffan med eller utan flaskan, en del föredrar vällingflaskan, några klär upp sig och sminkar sig, medans några (typ jag) föredrar myskläder medans vissa hoppar i sin pyjamas...men alla är välkomna på myset...och varje gång tänker jag-Vi borde köpa en ny, större soffa...men så fort myset (läs godiset) är slut droppas det av och tillslut är det bara jag & pappaanders kvar...så vi kanske klarar oss med våran soffa ändå...

Igår fick jag en överraskning när jag skulle hänga en tvätt...det ramlade ut en tampong (oanvänd)från tvättmaskinen, ja,ja tänkte jag, sånt händer. Men när jag sen skulle hänga upp en av Arvids sockar var den fylld, fylld med tamponger...i våran familj leker barnen med mina hygienartiklar...han fyller år snart, ska kanske ge honom nåt annat att leka med...Trevlig helg önskar babyn med familj!!!


 


 

Av maria - 29 mars 2012 16:46

Återigen en dag full av överraskningar...dagen började lugnt och stillsamt med att babyn tittade på morgon tv (undrar vad hon ser på)...lugnet före stormen, sen satte dagen igång på riktigt...


 


undertiden kunde jag röja undan morgonstöket...Gillas...


Sen drog jag ner på stan för några fix och passade på att luncha med bästa mästerkocken IngridRost- galet gott, men man får prata fort på 45minuter...hann springa in på H & M för att köpa mig ett par byxor, våren skriker på mig att jag behöver nya byxor...den här gången i ljus-kaki...sen hämta småkidsen-hem-ta emot mormor med väninna som skulle passa di små medans jag skjutsar för sista gången den här säsongen till hockey, (nu är det avslutning i helgen)...*ler lite smått för mig själv*** kan inte mer än gilla läget...nu är middan i ugnen, sen helg, ja för vissa av oss tar ju som bekant helg redan på torsdag...


 

Av maria - 28 mars 2012 18:09

Har haft fullt upp hela långa dagen...BVC med babyn, hem-lunch, hämta Alfred på skolan och byta skridskorna till en strl. större i hopp om att han kan ha dom iaf i början på nästa säsong...hämta små kidsen, hem ge dom mellis för att sen vara ute och se på när dom flyttar vattnet från en vattenpöl till en annan eller häller ner i brunnen...kan roa dom hur länge som helst...själv blir jag lite småless, det känns som att jag kan det där nu...ösa vatten, förflytta vatten, hälla ut vatten............................................
...............................................den
som övar den lär sig...............................................
..........

Men nu är det snart finalen i mästerkocken och dagen till ära har jag gjort egna kroppkakor till middag ala recept L. Mannerström...är det inte präktigt så säg...att stå och rulla egna kroppkakor på tvåtusentalet...


 

Av maria - 27 mars 2012 07:17

Hey you...goodmorning


 


min mammamorgon...


05.30-06.00- vaknar, dricker en kopp te och en kopp kaffe, slår på datorn och läser mejl och FB...


06.00-07.00- dom droppar ner en efter en, flaskor diskas upp efter natten, flaskor kokas, välling dricks, jag mjölkar...


07.00-07.45- frukost plockas fram och plockas bort...in ut, in ut...


07.45- väskor packas- barn cyklar iväg till skolan


07.50- lugnet infinner sig, jag och småttingarna dukar återigen fram frukosten


08.30 jag far fram som en iller, städar undan, sopar, dammsuger bort smulor, bäddar sängar...gör iordning fyran och femman...


09.00- farfar kommer och hämtar dom och tar dom till fsk...


09.01- det verkliga lugnet infinner sig...jag tar ett djupt andetag...för att sen ge mig i kast med hushållssysslorna...


Goodmorning!!!


 


Av maria - 26 mars 2012 18:38

Nu börjas den härliga tiden som jag både älskar och hatar, älskar för att det är ljust och barnen kommer hem äter och går ut i det fria (typ som kossor på grönbete, hatar för att dom drar in så mkt smuts...men jag älskar nog mest...


Annars såg det ut så här i min hall idag...man ser ju vilka skor som dominerar...


 


och till middag dukade jag för 10 gäster...8st i familjen och 2 extra gäster...bordet räckte till men att koka pasta till så många var för mkt för pastagrytan...blir till att inhandla storköks-pasta-gryta...om det ska fortsätta så här...


 

Av maria - 26 mars 2012 06:43

Bästa stunden på dygnet tror jag minsann...alla kidsen sussar och sover, maken har åkt till jobbet och det är bara jag ,jag som får i lugn och ro starta upp dagen med en kopp te , lite egentid, läsa mejl och uppdatera mig på FB. Men snart går alarmet och dagen är ett faktum. trots lite olika händelser igår, bortglömda saker (och barn), stulna cyklar, slutade den bra, med kramar och kärlek...fick ett mkt bra erbjudande av mor, vi skulle kunna få låna till bilen av henne och på så sätt minska räntekostnaderna , vi funderar på saken och känner att det här kommer att lösa sig . Känner på mig att det blir en bra måndag. Godmorgon på er!


   

Av maria - 25 mars 2012 14:46

Oj,oj...familjen har varit på shoppingtur...och med oss har vi alla kidsen utom fyran, som har egen tid med mormorn...Jag hade i ett svagt ögonblick lovat stor tjejerna nya vår/sommar skor, och inte vilka som helst utan


 


converse, mmm, jag är lite svag för märken...men tuffa är dom...


och en ny



vår och sommarjacka till Olivia...super najs...


och ett par nya skriller till våran hockeyspelare och dom är så dyra att jag inte vågar fota dom...1500kr  (3000kr fullt pris) på R E A N, det är ju galet hur mycket dom kan kosta...men då ska han ju bli hockeyproffs också, så det ska han få betala igen och lite till  

Summa sumarum...när vi väl kommer till bilen efter våran maratonshopping...NEA,men var är Nea???...borta...alla skyller på varandra och blir uppstressade...pappaanders springer tillbaka och på vägen möter han lilla Nea, lugn och fin och glad med en ballong i handen som hon har hittat efter vägen...alla pustar ut och blir glada igen tills då vi ska stoppa in babyn i bilen...men var är stolen, babystolen...kvar bland skorna på sportaffären, babyn var dock inte där utan hon hade vi fått med oss (hon låg i vagnen)...slutet gott-allting gott...eller blir det ett fall för sociala...


 

Av maria - 24 mars 2012 17:19

Slår två flugor i en smäll (jag är lite svag för fåniga ordspråk). Mjölkar & bloggar samtidigt...man är väl kvinna för tusan   Har varit och shoppat med tvåan, hon har handlat galet mycket kläder för egna pengar, fin fina kläder som säkert skulle passa på min kropp om dom varit några storlekar större...eller jag några storlekar mindre...nu väntas delar av familjen hem från hockey, sen gör vi lördagskväll, med gomaten, godricka och massor av lördagsgodis ...

kärlek för magen och själen...önskar er alla en fin lördag...

 

Ovido - Quiz & Flashcards