Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg under maj 2012

Av maria - 31 maj 2012 19:00

Ja, jag erkänner...nu har jag gjort det igen...jag är ju lite av en periodare. Vissa perioder ligger jag lågt, vissa-tokhandlar jag...för mina och pappaanders pengar...men vi är ju ett team så det är väl inte mera än rätt...idag tog jag en rask promenad ner på stan och kom hem med...ja, jag har en passion för skor och väskor (det höll på att slinka ner en väska oxå, men jag hejdade mig själv).


 


Tag 3 betala för 2...me like. Jag var ute efter ett par vita och kom hem med 2par till...samt 3 tröjor/toppar, men det tar vi en annan gång...och lugn, jag ska inte hamna i lyxfällan, jag betalar för mig...


 


Nu-vällingmys, sen koja så skönt...


 

Av maria - 30 maj 2012 07:44

Har varit på semester, sjukskriven...vad ni vill i några dagar...tagit facebook ledigt oxå för den delen,guuud så skönt att vara off i några dagar...inte veta vad nån gör och ingen vet vad jag gör. Men nu blir det en up date på det 

Kan börja med att igår blev jag överöst med fina komplimanger av min fina 4åring...Jag står vid diskbänken och slavar, då säger han...

-Hej SNYGGING!!! Precis vad jag behövde höra.

Och lite senare på kvällen säger han...

-Hej min supermamma, vad fint du gör i köket!!! Det är kärlek det 

Har förövrigt di små hemma (andra veckan) då det geggas i ögonen deras, mycket pollen är det och lite förkylning på det...måtte vi vara friska resten av sommaren.


 


Men vi är inte så sjuka så vi inte kan leka...balansträning på G...


 


Hur nöjd som helst, hon hade tagit sig upp själv...


 


Stolt nybliven Sverigedräktsägare...det är en sån här sparkdräkt för stora barn...


 


Pappaanders senaste kärlek...


 

Av maria - 25 maj 2012 10:15

Att jag gifte mig med världens bästa kille   är ingen hemlighet, och att jag fick världens bästa svärföräldrar på köpet är inget jag hymlar med heller. Vad gör man när man har världens promenad abstinens och tre av sex barn hemma, dom tre som är helt oförmögen att klara sig själva hemma och man bara måste ut på promenad. Jo, man ringer sina fina svärisar och frågar om hjälp, och farfar kommer som skjuten ur en kanon och ställer upp...farmor ska ha en eloge också som lånat ut honom till mig-Tack  (det kändes inte rätt att stänga in dom i studsmattan i en hel timme och gå ut på promenad). Nu har jag fått stilla mitt begär och kan med gott samvete inta helgläge...men det varar nog inte så länge för det är fullt upp som vanligt och Nea är på G...


 


Ps. Jag har nu nått mitt mål plus lite till, ni vet det jag skulle nå till midsommar. Så nu kommer jag med säkerhet att trycka i mig socker tills jag spyr imorgon och heja på Loreen...men det är det värt;)))


Av maria - 24 maj 2012 20:21

Ja, för exakt 1 år sen släppte jag bomben, erkännandet...vi skulle få en till i barnaskaran. Och tänka sig, nu ligger hon i min säng och snusar och sover...fantastiskt hur det fungerar...1 år senare och man har en färdig baby...men nu är det slut på sånna där bekännelser, nu blir det andra överraskningar kanske, vem vet, vi kanske skaffar oss en hundvalp, griskulting eller en liten apa ist, eller så är vi bara nöjda som det är...


Dagens mys. Arvid sjunger för sin syster...(Blinka lilla, för den med ev. dålig hörsel).



Årets första pic-nic-filt  mys i gräset...livets första för vissa...


 


Hallå, vem har lagt mig här...???

Ja, jag kan hålla med om att hon ser stel och obekväm ut, men hon släppte tillslut lös och började sprattla...fullt normalt.


 


Av maria - 24 maj 2012 09:51

Sol   och världens finaste pojke (förutom pappaanders såklart)...vad mera kan man begära  


 


 

Av maria - 23 maj 2012 15:10

Det är som i rastgården på häktet...man släpper lös dom och dom får motionera som dom vill...rumpen-duns är en solklar favorit i våran rastgård hos mina intagna...



observera att det är en docka och inte lillasyster som får dunsa runt...


Nästa favorit är våran nya inneboende, Neas födelsedagspresent...ful som stryk men uppskattad av småfolket...


   


 

Av maria - 22 maj 2012 07:49

Oj vad det tjatas om prinsessdop idag, det skiter väl vi i...Våran fina sessa fyller ju 2 år idag  Grattis Nea Ida Sofia Nilsson! 


 


Hon skippade kronan och tog sin favvomössa ist...


 


 

Av maria - 21 maj 2012 06:40

Lugnet innan stormen, bara jag och Arvid vaken och pappaanders påväg till jobbet.

Ja, igår tog jag en vilodag, var tröttare än tröttast och kroppen la helt enkelt av...den gör så ibland och vill bara vila  bara att göra som den säger och lägga sig i viloläge. Rätt så skönt ändå, men retfullt att inte få nånting gjort...fotbollssäsongen har ju börjat och det har varit 2matcher i helgen. Idag firar vi en 5 månaders baby och imorgon * trumvirvel*, en 2 åring  (hoppas förståndet kommer, men dom säger ju att det kommer med åldern, så vi får tro på det)   Vi säger God morgon!


 

Skapa flashcards