Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg under maj 2012

Av maria - 13 maj 2012 07:29

Godmorgon mina vänner, kan inte annat än att bara flina nu när natten äntligen är till ända. Jag hade nämligen en mardröm inatt-Jag var GRAVID, hemska tanke. Och det är ju egentligen näst intill omöjligt, men dom tar ju sig igenom betongen dom där små simmarna har vi ju fått erfara...krålar sig igenom vad som krävs...Och vi som har köpt en ny bil som fyller upp exakt...hur gör vi nu. Var den stora frågan...för att få köra mera personer i bilen krävs ett busskörkort!!! Phu, vilken tur att jag vaknade i tid innan jag höll på att gå åt av förskräckelse. Ska noga räkna in alla idag så jag är riktigt säker på antalet familjemedlemmar och inte får nån otrevlig överraskning.

Annars är det en dag idag som stavas FOTBOLLSDAG!!!  Godmorgon 


   

Av maria - 12 maj 2012 14:45

Ja, lilla skitungen har inte gjort så mycket mera...men nu är det ju helg och vi är hemma båda två...vi undrar bara var alla knappar kommer ifrån som hon går omkring och suger på...nån har inga knappar på sina byxor längre här i hushållet, men vi vet inte vem ännu...jag plockar ut olika knappar ur munnen på henne hela tiden. Annars har vi hunnit med att ta en promenad ner på ersboda, babyn och jag...det ingår ju i våra dagsrutiner, så varför rucka på dom...jag skickade pappaanders med bilen och dom andra två små så vi kunde handla och åka med dom hem sen. Affe har haft fotbollsskola hela dagen och solen lyser...helt fantastiskt ofattbart, men så är det   Imorgon har vi en hemmamatch där vi bla står för fika försäljningen...att bre 40st mackor ska jag väl klara av...det är ju bara några extra än till frukost. Ikväll ska vi fira fina svärfar som har fyllt år under v. som gått.


 

Av maria - 11 maj 2012 11:40

Ja, när pappaanders kom hem igår fick han bort "konstverket" med nåt dundermedel...frid och fröjd. Tills idag vid ett obevakat tillfälle...


 


Ny färg, nytt konstverk...hon går ju inte att få rumsren ungen!!!  Vad som helst, hjälp mig...innan hon bortskänkes...


 

Av maria - 10 maj 2012 12:17

 


Ja, det här fick jag för att jag tog mig 5minuters egentid imorse. Var det värt det eller inte...skitungen hade hittat en vattenfast tuschpenna! Vips hade hon målat sig ett konstverk på skåpet i köket...men nu sover hon på sin madrass i sitt rum med dörren stängd. Vad kan hon hitta på måntro i sömnen...möblera om och ställa sängen upp & ner...vet inte om jag vill veta...skit samma, nu har jag sysslor att göra.


 

Av maria - 10 maj 2012 08:32

Softar lite och tar lite egentid...jag är ensam i vardagsrummet och dom tre yngsta är själva ute i köket-hur törs jag egentligen, vi vet ju hur det gick sist dom huserade i köket (blommorna)...men det är det värt, att få lite egentid. Håller som sagt barnen hemma idag och att det är skitväder ute kan inte bli annat än en dag full med mys , det kan vi alla behöva 

Vi har blivit med växthus, dom reade på stormarknaden igår och då passade familjen på, nu planeras det vad som ska planteras och inte...jag har tjingat kryddor, älskar färska kryddor, oj vad mycket gott det ska bli till grillningen i sommar...en och annan gurka också...och jag som har varit fullständigt ointresserad av växtriket...antingen har jag fått frisläpp i hjärnan eller bara vuxit upp och blivit vuxen. Tackar förresten för bidraget vi fick av svärfars till växthuset, fick stränga förmaningar av pappaanders att jag inte fick köpa ett par skor...åh, jag som gillar skor sååå...(men det är ju morsdag snart och med sex ungar måtte man väl få köpa sig nåt snyggt)...Nepp nu händer det grejor i köket hör jag...


 


Det finns hopp om sommaren ändå...


 


Av maria - 9 maj 2012 14:43

Ja, jag hann ta en långpromenad innan regnet. Hade ett ärende till Expo stormarknad, gjorde det jag skulle, gick in till stan och tog bussen hem. Och då inte sms:a biljett funktionen funkade fick mammamaria åka gratis hem-gillas...fattiglapp som man är...och nu kan man säga att vi tagit helg redan då jag håller småkidsen hemma från förskolan imorgon då den hemska, förskräckliga magsjukan härjar i huset. Går det att undvika så gör jag gärna det...vill inte ligga och  .  Och en femdagars helg är väl helt ok, bara samtliga sköter sig och gör det dom ska...jag vet redan nu att nån ska på nåt kalas och nån ska spela fotbollsmatch samt att det ska regna hela helgen...


 

Av maria - 8 maj 2012 15:48

Tog en rask promenad till Ersängsskola och var delaktig i ett föräldrasamtal med Olivias lärare...tog sen en lika rask promenad tillbaka då jag hade Affe hemma i soffan med lätt huvudvärk. Sen det gamla vanliga, lunch, dusch och mjölkning. Hade sedan, tro det eller ej ett par timmar till över och tog med mig trean och sexan på stormarnaden...Allt frid och fröjd tills jag kommer till kassan och råkar se på klockan Shit, om 20 minuter ska små kidsen hämtas och jag får en avstämning och babyn skriker...säger no more...kom med andan i halsen till förskolan och få förklara mig...tur dom är så bäst och fattar min pressade situation-Tack kära ni!

Och med mig hem hade jag visst fått med mig ett par vita fina tygskor, skulle egentligen vilja köpa sånna där som brudarna har där det står converse på, men jag är inte riktigt säker på att pappaanders skulle godkänna det...så vi avvaktar ett tag till, tills han får semester och lägger hjärnan på laddning, då kanske jag kan passa på och hoppas på att han inte upptäcker mitt inköp...dessutom upptäckte jag att jag hade hans visakort i min börs också-ops, så det kan gå...det gäller att ge och ta...nu tar jag som mest...men det är jag värd   (ni vet mitt alldelens egna påhitte belöningssystem som jag har)... Trevlig tisdag på er!


 

Av maria - 5 maj 2012 11:06

Vi har blivit med dino...äntligen är han här...processen har varit lång men nu så...


 


 


 


Låt mig presentera lillebror Dino Nilsson...


Bjud inte hem oss, iaf inte Nea om ni inte vill få blommorna omplanterade, det kan med säkerhet sluta så här...


 


hon gör på sitt sätt och utplånar hela grenar på blad...


Och till kaffet i morse möttes jag av detta i dagens VK...


 


Jepp, årets julshow, och jag som trodde vi gick mot sommar...eller inte...


 


det snöar utanför mitt köksfönster, har jag hamnat fel i tidszonen eller...är det maj eller november? Jag vet inte så noga...


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards