Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg under maj 2012

Av maria - 4 maj 2012 13:41

Åh, vad jag älskar den här dagen i veckan...alldelens förträffligt mycket älskar jag den...Jag var väl lite väl optimistisk när jag trodde det skulle gå att klämma ner både Nea och Minna (Minna, i sitt babyskydd) i cykelkärran och sätta Arvid där bak på cykeln och hojja ner till handlingsområdet Ersboda...det blev liiite trångt för stackars Nea, hon skrek aj, aj...jag kunde ju inte bara slå dövörat till och låtit henne lida...så det blev att ta stora bussen. För jag hade ju sett ut ett par nya dojjor till mina promenadfötter...


 


rosa fint invändigt med rosa sula och ett par tillhörande rosa skosnören, som dock inte sitter på ännu...Jag älskar ju rosa, prinsessor gör väl det dessutom var dom på halva priset...passade även på att stoppa ner ett par trevligt rosa promenadbyxor och två par linnen i påsen, ops...


 


Väl hemma fick jag min numera favvolunch, ja som ni kan se...sallad med kallrökt lax...hur gott som helst...kärlek för magen. Barnen fick rester, men dom klagade inte särskilt mycket.

Och nu har jag lyckats synka femman och sexan så dom sover samtidigt och jag har fått stå på löpbandet en stund med Arvid som vatten-flask-hämtare...duktiga barn jag har...

Ikväll blir det grillpartaj med Elsas fotbollslag ska bli gött...

Trevlig Helg 


   

Av maria - 3 maj 2012 19:01

 


lugnt & skönt, jag chillar som mest...


 


och nu ska jag visst äta gröt också...vad är det för fel på mammas mjölk egentligen, det skulle ju jag äta hela livet...men jag gapar väl då, hon blir så grinig om jag trilskas...


 

Av maria - 3 maj 2012 13:29

Ja, idag har hon gått igen och den här gången skulle jag ta mig från huset i Ersmark till morsan på Teg...igår gick jag ÖK (östra kyrkogatan, för den vilsne) och idag tänkte jag ta mig igenom i20-skogen...Att dom bygger om coop är helt ok eller att dom flyttar på H & M för mig, men att dom bygger om skogen är inte helt ok...jag blev ju helt vilsen, stackars mig. Vilken tur att det satt uppe stora orangefärgade pilar som visade tydligt var jag skulle gå i skogen...så jag kom tillslut fram till mamsen...där tog jag mig en välbehövlig dusch för att sen dejta med mästerkocken...nu hemma på en snabb kafferast, sen hämta småkidsen för att göra H E L G!!! Känns helt ok för mig.


 

Av maria - 2 maj 2012 12:21

Just hemkommen från en långpromenad, jag tänkte mig en promenad ner på stan...och tanken blev till handling...men jag hann svettas lite för babyn vaknade just precis när jag kommit ner på ersboda industriområde, vilket betyder att jag har typ heeela vägen kvar ner på stan-Hjälp , men hon trilskades bara en kort stund sen låg hon och glodde rakt upp i taket på vagnen för att flina lite nu och då till mig och somnade sen bara om...lydig baby det där. Själv gjorde jag mina ärenden och tog sen bussen hem (för ni tror väl inte jag tänkte gå hem)...och med mig hem fick jag en påse med kläder till mig själv...Åh, vad jag gillar mitt belöningssystem till mig själv...Jag går och går och får shoppa och shoppa...Jodå, man kan shoppa sig lycklig  Jag skulle kunna tänka mig att gå flera gånger till stan...men inte nu, nu ska jag duscha, vila, mjölka babyn och sen hämta mina fina 


   


Av maria - 1 maj 2012 15:06

Vårtecken  


 


årets första tvätt hänger ute...och alla kan delta i arbetet...mer eller mindre...


 


studsmattebygge på gång...


Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards